Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 7 kwietnia 2022

#recenzjePi "DOKTOR DOLITTLE i jego zwierzęta" Hugh Lofting (autor), Zbigniew Lengren (ilustracje)

Cóż... uwielbiam klasykę literatury dziecięcej! Doktor Dolittle, to książka z mojego dzieciństwa, mam takie stare wydanie, które bardzo lubię, ale to tutaj, z ilustracjami Zbigniewa Lengrena i znakomicie wydane przez Zysk i S-kę - no musiałam je mieć! Dodatkowo tłumaczenie Beaty Adamczyk wyjątkowo mi się spodobało. Słowa płynnie przechodzą w zdania, a zdania opowieść.

Hugh Lofting był znakomitym pisarzem, który stworzył oryginalną postać Doktora Dolittle. Ten bohater inspiruje do dziś i do dziś rozbudza wyobraźnię dużych i małych. Ja zawsze chciałam być takim Dolittle.... i nadal chcę - a co! trzeba mieć marzenia.


Od pierwszych zdań czytelnik wie, że będzie to historia piękna, baśniowa, która zabierze każdego, kto zechce w inny świat, w świat, w którym zwierzęta są towarzyszami, są wsparciem, są niemal rodziną. Musicie przyznać, że już to, samo w sobie - jest pomysłem genialnym, który musiał się udać, a jednocześnie był ryzykowany, bo stworzenie wiarygodnego bohatera zwierzęcego, z którym czytelnik nawiążę więź... to bardzo trudna sztuka. O tej sztuce możecie przeczytać w rewelacyjnym wstępie Hugha Walpole'a.


Jestem absolutnie oczarowana zarówno wydaniem jak i oczywiście treścią. DOKTOR DOLITTLE I JEGO ZWIERZĘTA, to książka, którą powinno poznać każe dziecko. To opowieść, która ani trochę się nie zestarzała. I nie zapominajcie - to wydanie jest śliczne. Ja mam wielką słabość do tej serii Wydawnictwa Zysk i S-ka - zrobili wielką robotę i kolorują dzieciom dzieciństwo, a dorosłym dzieciństwo przywracają.


Piękna tasiemka jako zakładka, twarda okładka, dobry papier, solidne szycie, spójna graficznie i przyjemna w formacie - KLASA jak KLASYK! Czytajcie moi kochani! Czytajcie!

a przyjaciółmi mymi zwierzęta
9/10
tom 1
DOKTOR DOLITTLE 
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


16 komentarzy:

  1. Warto czytać tę książkę. A jeszcze bardziej w takim pięknym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiałam tę książkę. A to wydanie wygląda bardzo ładnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Za dzieciaka czytałam. Chętnie kiedyś ponownie sięgnę po tę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zajrzałabym do tej książki :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bellos dibujos de un libro clásico. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Definitely a classic! Such a great edition of it!

    OdpowiedzUsuń
  7. Thanks for the beautiful review! Very touching!

    OdpowiedzUsuń