Łączna liczba wyświetleń

piątek, 8 kwietnia 2022

#recenzjePi "ENOLA HOLMES sprawa szyfru na krynolinie" Nancy Springer


Mam słabość do ENOLI HOLMES. Każda nowa odsłona tej serii miło mnie zaskakuje. Akcja jest szybka, ale jednocześnie dopracowana w szczegółach. Pełna ciekawych informacji o minionym czasie, o Anglii Sherlocka - z niezwykłym klimatem, w który czytelnik wpada i czuje się jak gość w osobliwym domu.



SPRAWA SZYFRU NA KRYNOLINIE odsłania wrażliwą naturę głównej bohaterki, jej determinację, upór i wybitną spostrzegawczość. Trudno mi pisać o fabule, ponieważ jest to już tom 5, więc raczej lepiej dużo nie pisać. Warto jednak wiedzieć, że Nancy Springer konsekwentnie buduje relacje, które łączą główne, ale i drugoplanowe postaci tej przygody. Wszystko to sprawia, że jesteśmy zaangażowani i kibicujemy ENOLI, chcemy by była szczęśliwa, bo w gruncie rzeczy przypomina nas - zwykłych ludzi, którzy chcą być docenieni i zaakceptowani... bo każdy chce być szanowany.



Bardzo dobrze czyta mi się tę serię. Szybko nawiązuję "kontakt" z bohaterką, słucham ją, wierzę jej i w nią. Narracja jest wiarygodna, świetnie napisana i nawet, gdy dostrzegam pewne zachłyśnięcie się tezą, którą udowadnia się od tomu pierwszego - to przymykam na to oczy, bo te książki mnie odprężają i jestem niesamowicie ciekawa CO BĘDZIE DALEJ. Szkoda, że zbliżam się do końca tej fascynującej przygody.



Seria jest fantastycznie wydana. Z niezłomnością zdartej płyty powtarzam - okładka została zaprojektowana cudownie! Grafika taka spójna, tak klasycznie elegancka. Zachęcam - jeśli nie znacie ENOLI, to posłuchajcie mojej rady i POZNAJCIE JĄ jak najszybciej.

sprawa robi się prywatna
8/10
tom 5
ENOLA HOLMES
Wydawnictwo Poradnia K
π

14 komentarzy:

  1. Dobrze, że Enola trzyma poziom przy piątym tomie. Tym bardziej zachęca by sięgnąć po tę serię :). Okładki są prześliczne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Może nie są super równe wszystkie tomy, ale bardzo dobrze się czyta i przynosi radość

      Usuń
  2. Jak fajnie, że każda kolejna część potrafi Cię zaskoczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) bardzo przyjemna seria, która świetnie oddaje minione czasy - Londyn Holmesa

      Usuń
  3. Tengo pendiente esa saga. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. So great you are enjoying this series. It does have an importance about it. I feel she is much more realistic than Holmes, actually.

    OdpowiedzUsuń
  5. Splendid review! Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę kiedyś nadrobić tę serię. Co prawda jeden tom miałam nawet niedawno w rękach, ale kupowałam go dla kogoś na prezent. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie wybrałaś prezent. Zachęcam do przeczytania.

      Usuń
  7. Cała seria przede mną. Kiedyś przeczytam hurtem :)

    OdpowiedzUsuń