Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 28 czerwca 2021

#recenzjePi "HOTEL DZIWNY Jego Wysokość Król Grzybów" Florian i Katherine Ferrier


Trzeci tom komiksów serii HOTEL DZIWNY, z których ja niestety nie czytałam pierwszego, ponieważ jest już... co za pech... niedostępny (miejmy nadzieję, że Kultura Gniewu go wznowi). Ta seria jest przemiła, ciepła i posiada uroczych bohaterów. Zakochałam się w kresce - ilustracje się piękne. Katharine Ferrier wspaniale wykreowała obrazem postaci tak uprzejme, że się buzia cieszy.



Oczywiście niezmiennie moim ulubieńcem jest Kaki, ale to nie powinno nikogo dziwić, bo jest to główny bohater, który rządzi całą akcją. Jest zabawny, leniwy, trochę denerwujący, ale ma dobre serce i jest... kochany! Choć daje się we znaki, to mieć takiego przyjaciela, to skarb.




W tomie "Jego Wysokość Król Grzybów" do HOTELU DZIWNEGO zapukała jesień (moja ulubiona pora roku). Wszyscy robią konfitury... prawie wszyscy... Kaki oczywiście się obija i wykręca od wszelkiej pracy. Marietta jednak go dopada i wysyła go do lasu po jeżyny. Kaki jak to Kaki wpada w kłopoty, które na początku kłopotami się nie wydają, ponieważ zostaje Królem Grzybów. Wszystko przybiera komicznie tragiczny wymiar, a Kaki staje się karykaturą władcy, aż mu ta korona zaczyna poważnie ciążyć. Co z tego wyniknie - przeczytajcie sami.



Polubiłam tę serię i ogromnie urzekł mnie pomysł HOTELU DZIWNEGO. Komiksy wydano pięknie i są idealne dla dzieci. Dobre, ciepłe, po prostu miłe - a to już bardzo wiele. Ja polecam i będę wyglądać tej jedynki i czwórki, która chyba jest ostatnia... niestety.

królowanie to ciężka praca
7/10
tom 3
seria HOTEL DZIWNY
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


14 komentarzy: