Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 10 czerwca 2021

#recenzjePi "BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA 1. ostatni ogród" Marcin Podolec


Postapokaliptyczna wizja świata dla najmłodszych? Poproszę! "BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA 1. ostatni ogród", to komiks z cudownymi bohaterami i świetną fabułą. Razem z Wiktorią i jej psem Bajką podróżujemy... patrząc w niebo i wypatrując znaków. Przyroda praktycznie przestała istnieć, zostały tylko zgliszcza, szkielety miast i zero zieleni. W takim otoczeniu niełatwo jest przetrwać dorosłemu, a już co dopiero dziewczynce z psem - a jednak nasza dwójka całkiem dobrze sobie radzi. Mają siebie i to zdaje się jest ich największa "supermoc".



Marcin Podolec pięknie nam odmalował swoją wizję, a jego postaci są charakterystyczne, nie do zapomnienia. Bardzo podoba mi się zabawa klimatem i kolorem. To właśnie kolor tworzy atmosferę, pomarańcze i brązy przypominają rdzę, co świetnie oddaje rzeczywistość po katastrofie - w takim świecie choćby jeden zielony listek robi wielką różnicę.




Fabuła nie jest ani trochę banalna, choć dialogi są proste, idealne dla młodego czytelnika. Mamy tu walkę o przetrwanie, widzimy dziecięcą naiwność, ale i siłę, która z tej pierwotnej, czystej naiwności wypływa. To właśnie wiara, że się uda pcha naszych bohaterów dalej i dalej... do domu, do rodziców.



Bajka jest tu dobrym duchem, kompanem, nieopisanym wsparciem i cudownym partnerem w najgorszym. Relacje dziecka z psem została w tym komiksie pokazana w piękny, delikatny sposób, a pomoc, którą sobie nawzajem oferują wywołuje uśmiech na twarzy.



Jest to pierwszy tom serii i ja już nie mogę się doczekać następnych. 1. ostani ogród - ma w sobie świeżość i jest nie tylko miła, ale i wzruszająca. Sam tytuł tego tomu działa silnie na wyobraźnię i tak jak jest to wizja pociągająca, jest to też i wizja straszna, bo nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji, że na Ziemi pozostanie tylko jeden ogród... a z drugiej strony ten jeden, to nadzieja na następne, na przyszłość.




Za serce chwyciło mnie zdjęcie umieszczone na końcu książki - fotografia prawdziwej Bajki! Tak! Ona istnieje i jest piękna. Mój piesek niestety odszedł, ale jestem na etapie szukania - bo dom bez psa, to głupota - wierność, bezinteresowna miłość, oddanie... to wszystko widać w tych oczach. No i to imię! Panie Marcinie! Ależ cudowne! BAJKA!



Komiks został przepięknie wydany. Uwielbiam sposób, w jaki wykonano okładkę! Kultura Gniewu jak zawsze dostarcza swoim czytelnikom produkt z najwyższej półki, zrobiony z dbałością o każdy szczegół. Jestem bardzo zadowolona z tej "przygody" i chcę więcej. Ta fabuła ma wielki potencjał, a przecież już można dostać kolejne tomy. Ja dopiero zaczęłam przygodę z Bajką i teraz z przyjemnością sięgnę po tom 2. opuszczony dom.

piesku - z tobą na KONIEC ŚWIATA
7/10
tom I
seria BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


24 komentarze:

  1. Witam serdecznie ♡
    Nie wiedziałam, że są bajki dla najmłodszych czytelników o tematyce postapokaliptycznej. Bardzo lubię tę tematykę, czas poznać ją w łagodnej wersji :) Komiks wygląda naprawdę zachwycająco. Książeczka jest super! Wspaniała recenzja :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za piękne słowa i zachęcam do przeczytania tego komiksu. Ja już nie jestem dzieckiem, a sprawił mi wielką przyjemność.

      Usuń
  2. Można wspaniale wykorzystać lekturę tej książki do rozmowy o środowisku, dbaniu o naturę itp. Takie właśnie książki powinno się z dziećmi omawiać w szkole moim zdaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Świetny początek ciekawych rozmów.

      Usuń
  3. Widzę ze się skusiłaś ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zetknęłam się jeszcze z tego typu tematyką w książce dla dzieci. Wydaje się trochę przerażające, ale z ciekawości chętnie przeczytałabym z dziećmi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetna i nie jest wcale taka przerażająca, a otwiera drogę do ciekawych dyskusji :)

      Usuń
  5. Ta zabawa kolorem musi być niezwykle udana. Interesujący tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię tę serię. Cieszę się, że Tobie również przypadła do gustu. Kolejne tomy także powinny być dla Ciebie satysfakcjonującym doświadczeniem. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tematyka na czasie i pomyślał ktoś o formie atrakcyjnej dla młodego czytelnika, super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce i mam w planach kupić ją bratankowi męża. :)

    OdpowiedzUsuń