Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 18 sierpnia 2020

#recenzjePi "O czym szumią wierzby" Kenneth Grahame


Jeśli, jakimś cudem, jeszcze nie znacie tej książki, to wiedzcie, że ominęło was coś cudownego. Lecz nie martwcie się! Ona czeka na półkach księgarskich i kusi swym pięknem, a jest wyjątkowo piękna, zwłaszcza w tym wydaniu, które może zasilić biblioteczkę każdego fana najlepszej literatury dzięki Wydawnictwu Zysk i S-ka!


Oczywiście to było moje kolejne spotkanie z tą wybitną baśnią. Pierwszy raz poznawałam ją w wieku dziecięcym, gdy to moi rodzice czytali mi ją do poduchy. Potem zakochałam się w serialu, takim gdzie bohaterowie byli lalkami - podobnie jak w Misiu Uszatku - ogromnie wam polecam także ten serial, lecz najpierw KONIECZNIE książka. "O czym szumią wierzby" to samo dobro, począwszy od historii, poprzez wspaniały, mistrzowski język, a teraz kończąc na niezwykle klimatycznych, idealnie pasujących ilustracjach Ingi Moore. Zacznę może od tych ilustracji.


Inga Moor stworzyła coś wybitnego, coś, co przenosi nas w świat opisywany tak malowniczo przez Kennetha Grahame'a... Ja z miejsca poczułam się gościem w domku Szczurka, Krecika, Borsuka i rzecz jasna Pana Ropucha. Nie jestem w stanie opisać piękna tych obrazów, a wiele z nich zajmuje dwie strony, rozkładówkę, co tworzy wspaniały efekt i pozwala w pełni radować się każdym szczegółem, a szczegółów jest moc! Wszystko to zaserwowano nam na papierze, że tak się wyrażę, z najwyższej półki. Ta książka to dzieło nie tylko literackie, ale śmiem twierdzić, że również jest dziełem sztuki. Nie zapominajmy o eleganckiej tasiemce - zakładce, która dodaje całości należnego jej dostojeństwa.


Lecz treść! To ona jest zawsze najważniejsza - a w tym przypadku jest wybitna. Kenneth Grahame stworzył świat, do którego z przyjemnością bym się przeniosła i z przyjemnością zamieszkałabym z tymi uroczymi, pełnymi wdzięku, mądrości, dobra i piękna bohaterami. Jak ja bym się do nich przeniosła! Nawet nie macie pojęcia! Pisarz zaprezentował najpiękniejszy styl, który nazwałabym, sądzę że słusznie, baśniowym w pełni tego słowa. Jeśli miałabym porównać jego sposób snucia opowieści do innego autora, to wybrałabym bez wahania Dickensa. O tak! Mamy tu dickensowski styl i jest to oczywiście ogromna pochwała. Obaj autorzy pisali barwnie, klimatycznie, potrafili doskonale oddać charaktery swoich bohaterów i przekazać na kartach sowich książek angielski klimat i angielską mentalność. Perełki!


Kenneth Grahame ponadto ofiarował nam wielkie poczucie humoru - były takie momenty, że śmiałam się do łez (Krecik i Szczurek w środku lasu, gdy śnieg padał z najlepsze a nasz Krecik na coś nastąpił i zrobił sobie kuku... ten moment jest mistrzostwem świata, ta ich rozmowa jest arcyzabawna, ale i arcyurocza). Lecz nie tylko do łez się śmiałam, ale również do łez się wzruszałam. Dostajemy tu prawdziwą mieszankę wybuchową najpiękniejszych emocji, najprawdziwszych zachwytów. KOCHAM TĘ KSIĄŻKĘ! Jeśli nie czytaliście, koniecznie to nadróbcie i wy MŁODZI i wy STARZY - WSZYSCY! Takie baśnie powinno się czytać dzieciom, takie baśnie powinni czytać wszyscy. Jeśli zaś czytaliście już kiedyś tę opowieść, o chyba jednym z najcudowniejszych tytułów pod słońcem, zróbcie to ponownie. Wróćcie do tego świata i ogrzejcie się w blasku borsuczego kominka, pozwólcie by Pan Ropuch ugościł was w swojej posiadłości i zabawił jakąś niestworzoną opowieścią, lecz przede wszystkim poznajcie przyjaźń Szczurka i Krecika, ich wzajemną relację, o której każdy marzy, ale niewielu w życiu jej doświadcza.


"O czym szumią wierzby", to wspaniała, wzruszająca historia o przyjaźni, o miłości o od dobru, które w końcu zawsze zwycięża. BŁAGAM WAS przeczytajcie, BŁAGAM WAS poznajcie na nowo! 

10/10 
arcydzieło literatury 
Wydawnictwo Zys i S-ka 
π

44 komentarze:

  1. Przepięknie wydana klasyka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam i mam Tajemniczy ogród ;)

      Usuń
    2. Tajemniczy ogród również uwielbiam :) muszę więc się za nim rozglądnąć, bo wyobraź sobie, że nie mam go na półce!

      Usuń
    3. Przepięknie wyglada.... Zysk wydał cudowną książkę <3

      Usuń
    4. Zgadzam się - ale Zysk mnie przyzwyczaił do pięknych książek. Dbają o czytelników.

      Usuń
    5. tak - wszystko na najwyższym poziomie - cenię to wydawnictwo

      Usuń
    6. Ja rónwież b.lubię ;)

      Usuń
    7. We wrześniu wydadza reeteling Kopciuszla ;)

      Usuń
    8. Serio? No to muszę się na to zaczaić :)

      Usuń
    9. Nie ma za co :) Lubisz retelingi? :)

      Usuń
    10. nieczęsto - ale zawsze jestem ciekawa, co też kogo jak zainspirowało

      Usuń
    11. Nawet te młodzieżowe? ;)

      Usuń
    12. no te raczej niespecjalnie... ale zerkam co tam w trawie wydawniczej piszczy

      Usuń
    13. Zawsze może się spodobać :) bo widziałam ze jednak czasem siegasz :)

      Usuń
    14. oczywiście :) - młodzieżówek z reguły raczej unikam, ale czasem się zdarzają :) staram się dawać szansę książką i wychodzić poza swoją strefę komfort :)

      Usuń
  2. Ja o tej książce, a nawet jeśli tak, to dawno temu i o niej zapomniałam. Muszę ją koniecznie nadrobić.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj koniecznie - to jest coś wspaniałego !!! CUUUUUUUUUUDO

      Usuń
  3. Śliczne wydanie, a Twoje zdjęcia dodały mu jeszcze więcej magii. Recenzja też zresztą bardzo ciekawie napisana. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musisz przeczytać, a jeśli już czytałaś - to przeczytaj jeszcze raz, bo ja z tej powtórki czerpałam tak ogromną radość, że sobie nie wyobrażasz :)

      Usuń
  4. Jakie piękne ilustracje :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak - wspaniałe - ale tutaj wszystko jest DOSKONAŁE

      Usuń
  5. Książka jest intrygująca, więc kto wie :D
    Być może skuszę się przeczytać :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Po takiej zachęcającej recenzji, mam wielką ochotę kupić tę książkę natychmiast.

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam, jedna z najmądrzejszych opowieści:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przyznać, że zauroczyłaś mnie tą książka, zarówno opowieścią jaki i wydaniem.

    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci ją z całego serce. Będziesz zachwycona, a czas przy niej będzie czasem wspaniale spędzonym :)

      Usuń
  9. Ależ piękne wydanie! Przekonałaś mnie- muszę ją zdobyć do naszej biblioteczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie masz pojęcia, jak się cieszę! Będziecie zachwyceni! To jest cudowna opowieść :)

      Usuń
  10. Piękne wydanie, bardzo zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne wydanie, aż mam na nie ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam, ale teraz bardzo chcę poznać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja z tego bardzo się cieszę :) będziesz zachwycona ! :)

      Usuń