Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 1 sierpnia 2019

#recenzjePi "Złoty żuk" Edgar Allan Poe

Dzisiaj będzie krótko i na temat. Wspomnienie pióra boskiego Edgara!


Poe... i skarby Kidda! WOW!!!
"Złoty żuk" mnie literacko ozłocił. 
Świetna historia o tym, co każdy chciałby w swym "zwykłym" życiu znaleźć… a wszystkiemu "winny" niepozorny złoty żuczek.
Zawsze lubiłam takie opowieści i ta naprawdę mi się spodobała. Jest tajemnica, dziwne wskazówki, dość niecodzienna mapa, szalone czynności wymagane przy tego rodzaju wyprawach...
I co mnie jeszcze zadziwiło?
To, że to Poe! Takiego nie znałam. Choć jest tu dreszczyk, to nie taki typowy, do którego przywykłam w prozie wybitnego Edgara. Bez grozy, ale z dużą dawką ciekawości. Bardzo na TAK.

PS FENOMENALNY szyfr!

7/10


Wydawnictwo Muza


 π 



19 komentarzy:

  1. Recenzja krótka, ale treściwa-zachecajaca. SERDECZNE POZDROWIENIA ZNAD SZTALUG MALARSKICH PRZESYŁA KRYSIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam na Pani stronie! Piękne obrazy! Będę zaglądać :)

      Usuń
  2. No popatrz, a ja nie czytałam chyba, bo nic mi to nie mówi. Zapisuję, bo polecasz jak koktajl wybuchowy:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem pewna, czy pozycja ta by mi się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale znam opowiadania tego autora, więc chętnie zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zbiór dzieł tego pana w oryginale stoi na mojej półce już z 10 lat. Wstyd się przyznać, ale do dziś się za nie nie wzięłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W oryginale! Wspaniale! Ja go bardzo lubię, ma nietypowy styl, który choć już może wydawać się nieco "przestarzały", to uważam, że właśnie dlatego jest czarujący. POLECAM jego opowiadania grozy ZWŁASZCZA :)

      Usuń
  6. Znam tę pozycję doskonale! Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam twórczości tego autora, ale chętnie to zmienię :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie są to moje klimaty, najważniejsze jednak, że ty jesteś zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż... uważam, że czasem dobrze wyjść poza swoją "strefę komfortu".

      Usuń
  9. A ja, pomimo sentymentu do makabry, nie mogę się do tego autora przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, mogę to zrozumieć, ponieważ styl Poe dzisiaj może wydawać się nieco... archaiczny, ale dla mnie to gra :) lecz całkowicie rozumiem.
      pozdrawiam
      Pi

      Usuń