Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 19 grudnia 2023

#recenzjePi "PROPOZYCJA DŻENTELMENA bridgertonowie" Julia Quinn

BRIDGERTONOWIE zdecydowanie są serią, którą czytam z dużym zaskoczeniem - w sensie: zaskakuję samą siebie, że ją czytam. To czytadełko w pełnym znaczeniu tego słówka. Julia Quinn pisze sprawnie i wciągającą, a ja traktuję te książki jak kompletne oderwanie, jak dziwactwo, jak opowieść, którą się poznaje z zażenowaniem, ale i pewną przyjemnością... ta seria mnie po prostu resetuje i łagodzi stresy nagromadzone przez codzienność.


Jednak... PROPOZYCJA DŻENTELMENA, czyli tom 3 serii podobał mi się najmniej. To typowa opowieść o KOPCIUSZKU, bazuje na tej baśni wręcz jeden do jeden, ale nie to jest moim głównym zarzutem... tylko banalność i denerwujący bohaterowie. W poprzednich tomach dało się ich lubić, w tym... Benedicta Bridgertona nie lubię, jest bucem i tyle a Sophie właściwie jest bez charakteru. Nie oznacza to totalnej klapy, bo tak jak poprzednie tomy, tak i ten czyta się szybko i w sumie przyjemnie, ale jednak... wypada najgorzej.



Na obronę napisze, że moje obawy po dwóch tomach się nie spełniły. Jakie obawy? A takie, że Julia Quinn jest powtarzalna, a jej postaci są do siebie podobne. W PROPOZYCJI DŻENTELMENA wszytko się zmienia, lecz niestety zniknął też urok.



Książka jest gorąca - w moim odczuciu najpikantniejsza jak do tej pory, ale to chyba jej bardziej zaszkodziło, niż pomogło. Ja tak trochę narzekam, ale znów nie jest tak źle. Przeczytałam, było ogłupiająco i żenującą, ale i relaksująco. Od tego typu literatury właściwie niczego nie oczekuję poza rozrywką - a ona tu jest. Chętnie poznam kolejny tom, bo autorka jednak potrafi zaskoczyć.

gdy książę poznaje pokojówkę
tom 3
BRIDGERTONOWIE
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
 π

6 komentarzy:

  1. Czyli to jest takie Twoje "guilty pleasure". :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że mogę tak to nazwać, choć w pełni zdaję sobie sprawę, że mnie to nie wzbogaca - ale ostatnio wyluzowałam i zrozumiałam, że nie wszystko musi być ambitne w życiu... czasem warto zgłupieć :D

      Usuń
  2. Everyone needs a guilty pleasure and she is great at what she does. I heard she wrote a lot of these while she was in nursing school. I can't imagine what an incredible talented individual she is. Thanks for the reviews.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh, I do find these giftable, but then the close circle I know who loves her has read most of her work. They seem to be quite fond of Lisa Kleypas, too.

    OdpowiedzUsuń
  4. Es un buen libro. Gracias por ola reseña.

    OdpowiedzUsuń
  5. The book can be a good reading for the moments of holidays on this Christmas.

    OdpowiedzUsuń