Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 7 grudnia 2023

#recenzjePi "GILOTYNA MARZEŃ" Robert Jordan

Seria Roberta Jordana KOŁO CZASU jest .... WIELKA. Przyznaję, że jeszcze nigdy nie zaangażowałam się w tak spektakularne czytelnicze przedsięwzięcie. GILOTYNA MARZEŃ, to tom 11, czyli do końca zostały tylko 3 i to jest niesamowicie ekscytujące!


To, do czego jeszcze muszę się przyznać, to fakt, iż nie czytam tej serii tak dokładnie, jakbym chciała. W tym pierwszym czytaniu wybieram to, co mnie najbardziej interesuje, czyli skupiam się na opisach i światotwórstwie, co kosztuje mnie pobieżne dotknięcie bohaterów, którzy z tomu na tom coraz mnie mnie obchodzą - z wiadomych względów... ale chcę, bardzo chcę do tej serii wrócić - lecz to będzie pewnie dopiero (jak Bóg da) na emeryturze, bo nie wiem, czy przed znajdę czas...


GILOTYNA MARZEŃ jednak zdecydowanie jest tomem obfitującym w akcję. Wiele się dzieje i w odróżnieniu do paru tomów wstecz, tutaj nie można się nudzić i akcja pędzi. Poczułam ten tom mocniej, może nawet najbardziej mi przypadł do gustu (choć prze moją pobieżność trudno ocenić). Czuć kres historii, jej metę, która niesamowicie kusi. Czekam z niecierpliwością na ostatnie tomy (zwłaszcza, że Sanderson brał w nich udział).


To co mnie zawsze ogromnie cieszy, to dołączony do każdego tomu na końcu GLOSARIUSZ. To ta część, której nie pomijam i nie traktuję po łepkach (to zaledwie kilkanaście stron, ale pełnych informacji, które pokazują, jak Jordan solidnie zbudował swój świat fantasy KOLA CZASU).


GILOTYNA MARZEŃ jest ogromna, ma prawie 950 stron i jest mrocznym, brutalnym, zapowiadającym ostateczne rzeczy - tomem. Cytat, który otwiera GILOTYNĘ MARZEŃ na dobre zagościł w moich myślach, bo jest mocny i odziera ze złudzeń, a brzmi tak "Słodycz triumfu i gorycz porażki... obie są gilotyną marzeń." Madoc Comadrin (Mgła i stal) - prawda, że kosi?


Ta seria jest także przepięknie wydana i za każdym razem, gdy patrzę na półkę, czuję dumę i zachwyt. Każdy, kto kocha fantasy i interesuje się tworzeniem światów fantastycznych powinien mieć u ciebie choć pierwszy tom - to już klasyk.

słodycz triumfu i gorycz porażki...
KOŁO CZASU
tom 11
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
 π

5 komentarzy: