Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 18 grudnia 2023

#recenzjePi "MROCZNIEJSZY ODCIEŃ MAGII" V.E. Schwab

O V.E. Schwab słyszałam chyba wszystko. Tyle się mówi o jej książkach i każda to wydarzenie, że nie da się chociaż nie kojarzyć tego nazwiska. MROCZNIEJSZY ODCIEŃ MAGII, to pierwszy tom serii ODCIENIE MAGII. Jest to seria szalenie popularna i chyba dlatego się tak wzbraniałam przed sięgnięciem po nią. ostatecznie jednak chciałam poznać pióro Schwab i pomyślałam, że warto zacząć od tego, wokół czego było najwięcej hałasu i od tego, co zebrało najwięcej bardzo dobrych recenzji.


MROCZNIEJSZY ODCIEŃ MAGII wyróżnia się na tle innych powieści fantasy, ponieważ ma wyjątkowy, oryginalny świat. System magiczny, który tutaj zaistniał jest pociągający i kusi czytelnika od samego początku. Koncepcja wielu, równoległych światów - Londynów - to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Każdy świat, Londyn, odznacza się inną rzeczywistością, choć jednocześnie zachowuje pewne stałe.


główny bohater Kell jest podróżnikiem między tymi rzeczywistościami, jest też oszustem, krętaczem i złodziejem... To bardzo ciekawa postać i dobrze się za nim podąża. Jest też Lili, także złodziejka, którą osobiście bardzo polubiłam. ta dwójka razem potrafi nieźle namieszać. Jednak to, co wybija się na prowadzenie, to brutalność światów przedstawionych. Bezlitosne prawa, które tworzą bezlitośni ludzie.


Sama fabuła, jak i cały na nią zamysł bardzo mi się podoba - nie jestem jednak fanką stylu V.E. Schwab. Myślę, że to prywatne preferencje, ponieważ pomimo faktu, że czytało mi się tę książkę naprawdę fajnie, miło i przyjemnie, to ogólne wrażenie pozostawało jakieś takie wybrakowane, jakbym czytała coś dobrego, ale pustego. To jednak nie zmienia faktu, że opowieść jest bardzo dobra i polecam MROCZNIEJSZY ODCIEŃ MAGII. Chcę także poznać całą serię, bo naprawdę przywiązałam się do bohaterów i ciekawi mnie, co się z nimi stanie.

Londyn ma wiele twarzy
tom 1
ODCIENIE MAGII
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
 π

7 komentarzy:

  1. Może spróbuję, zaciekawiłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. It looks so inviting! Thanks for the review!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie tym oryginalnym magicznym światem.

    OdpowiedzUsuń
  4. I think that is a very elegance book, with an elegance new story inside. A good reading for this Christmas.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem to nie mój gatunek, ale wiem komu mogę polecić tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń