Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 23 stycznia 2022

#recenzjePi "WIELKI ZŁY LIS" Benjamin Renner


Bezapelacyjnie Benjamin Renner stał się jednym z moich ulubionych współczesnych rysowników/ilustratorów. Już po TRZEBA RATOWAĆ ŚWIĘTA! pokochałam jego kreskę... i humor, a WIELKI ZŁY LIS tylko mnie w tym ukochaniu utwierdził.



Tutaj wszystko jest w punkt. W punkt jest fabuła, w punkt dialogi, w punkt bohaterowie, w punkt humor i oczywiście w punkt KRESKA! Doskonałe przedstawienie postaci zwierzęcych, nieco karykaturalne, odrobinę drapieżne, bardzo charakterystyczne, silnie ekspresyjne. Wizualnie i treściowo, to mistrzostwo komizmu - dowcip na najwyższym poziomie, z klasą, bez bezczelności i niezrozumiałej dla mnie często we współczesnych "śmiesznych" dziełach agresji. Tutaj jest elegancko, jest zabawnie sytuacyjnie i jest ciepło.




Właśnie! To bardzo ciepły komiks, miły, przyjemny, taki opiekuńczy względem czytelnika. WIELKI ZŁY LIS, nasz główny bohater, który nie jest - jak czytamy i widzimy - ani wielki, ani jak się okazuje zły - wkrada się do serduszka i dużego i małego. Niby bohater niejednoznaczny, trzymający się z wilkiem, knujący podstępną intrygę... ale przecież, w gruncie rzeczy... to jest poczciwina.




Zatem... są takie komiksy, takie ilustracje, takie książki, obok których NIE MOŻNA przejść obojętnie. To jedna z takich pozycji. Dlaczego? Tutaj głownie dlatego, że daje czystą radość, poprawia humor, podnosi na duchu, człowiek zaczyna marzyć o takiej ekipie, o takim lisie, który choć głodny, to dobry, choć pechowiec, to wrażliwiec, a jego zgorzknienie zdaje się być tylko powierzchowne i jest jedynie maską - formą obrony przed ZŁYM ŚWIATEM.



Polecam ten komik - KAŻDEMU! Tym, co mają smutną minkę i tym co mają wesołą, tym co chcą się wzruszyć i tym, co chcą się pośmiać. Jest w tej historii prawda o dobrej duszy, której nie po drodze z własną naturą. I oczywiście jest to PIĘKNIE narysowane i wydane. WIELKI ZŁY LIS będzie idealnym prezentem dla dzieci i dorosłych - na ten komiks nikt nie jest za stary. JA POPROSZĘ WIĘCEJ Benjamina Rennera!!!

WIELKI hmmm ZŁY yyyyyyy LIS kochany
9/10
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π



24 komentarze:

  1. Bardzo zachęcająco piszesz o tej publikacji. Mam ochotę do niej zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne ilustracja. Nabrałam ochoty na ten tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł z tymi jajkami do dekoracji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę prędzej czy później rozejrzeć się za tym komiksem. Czuję, że to moje klimaty! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Se ve un libro genial y divertido. Me lo llevo anotado. Gracias por la reseña.

    OdpowiedzUsuń
  6. To takie urocze, że dodałaś jajka do książki o lisie. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podobają takie komiksy. Z przyjemnością przyjrzę mu się bliżej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh, such a fun review. I haven't heard of this author. I must look his work! Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  9. This was such a cool review. I really enjoyed it. It looks like a fun book to read quite a few times!

    OdpowiedzUsuń
  10. Już same rysunki mnie wciągają bez reszty :) Lubię tego typu grafikę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeżeli chodzi o komiksy to jeżeli już to bardziej sięgam po te dla dorosłych. Te dla dzieci mnie interesują tylko wtedy, kiedy mam kupić prezent dla któregoś dziecka w rodzinie, chociaż i tak już dzieciaki weszły w fazę poważniejszych komiksów, np. tych o superbohaterach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten akurat jest dla wszystkich, bez względu na wiek. Czysta radość

      Usuń