Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 6 stycznia 2022

#recenzjePi "JASKÓŁKI I AMAZONKI" Arthur Ransome


Klasyka, to jednak klasyka! Nie macie pojęcia, jak wielką radość sprawiła mi tak książka i aż wstyd się przyznać, ale wcześniej o niej nigdy nie słyszałam. Jest to znakomita literatura dziecięco-młodzieżowa, przykład opowieść ze słońcem w słowach.



JASKÓŁKI I AMAZONKI, to moje wielkie odkrycie i chciałbym mieć całą serię, bo tomów jest sporo, lecz chyba w Polsce nie mamy dostępnej całości. Jeśli chcecie podarować dziecku książkę, którą będzie wspominało na starość, to to jest wybór doskonały. Ja, gdy byłam mała, uwielbiałam tego typu historie. Zaczytywałam się w "Wyspie Skarbów", "Księdze Dżungli" i in. prawdziwych perłach, w których niezwykle istotny jest czynnik "P" - czyli przygoda!




Arthur Ransome napisał swoją powieść pięknie. Język jest giętki, z fantastycznymi opisami przyrody i zarazem bardzo konkretny - bym rzekła: marynarski. Otula czytelnika promieniami Słońca, zapachem wody, szumem wiatru i wciąga, naprawdę wciąga!



Przygody rodzeństwa Walkerów na ich żaglówce JASKÓŁCE wywołują uśmiech, są świeże i czytelnik zwyczajnie zazdrości bohaterom - a przynajmniej ja im zazdrościłam... i łódki i wyspy i dzieciństwa, w którym będą trwać wiecznie na kartach tej książki. Lecz kto nie marzył o biwaku na "bezludnej" wyspie? No ludzie! Ja dalej o tym marzę... oczywiście w odpowiednim towarzystwie, tak jak było to w przypadku Walkerów, których spokój naruszyły AMAZONKI (pod piracką flagą), siostry Balckett (oj, co to się nie działo, co to za bitwy i podchody się odbywały, prawdziwa walka na wyspie i na morzu).




JASKÓŁKI I AMAZONKI przypomniały mi moją ukochaną książkę z dzieciństwa "My na wyspie Saltkråkan" Astrid Lindgren i nabrałam wielkiej ochoty na odświeżenie sobie tej pozycji. Podsumowując więc Arthur Ransome sprawił mi wielką przyjemność swoim dziełem i choć przeznaczone jest raczej dla młodszych czytelników, to gwarantuję wam - bawiłam się cudownie i zatęskniłam za dzieciństwem.



To, co jest kolejnym wielkim atutem, to wydanie! Wspaniałe! Eleganckie! Twarda oprawa, piękne szycie, przyjemna czcionka, świetny papier, gustowna tasiemka-zakładka i ILUSTRACJE, które wykonał autor z pomocą Miss Nancy Blackett :D tak, tak. Marzę o zebraniu całej kolekcji tak właśnie wydanych książek od Wydawnictwa Zysk i S-ka, a już parę posiadam, więc może się uda.

ahoj przygodo!
8/10
tom 1
seria JASKÓŁKI I AMAZONKI
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

14 komentarzy:

  1. Mimo że klasyka to kompletnie nie słyszałam o tym tytule. A szkoda, bo zarówno wydanie, jak i treści zdają się rzeczywiście zachwycać. Zapiszę tytuł i w wolnej chwili może uda mi się sięgnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Opowieść ze słońcem w słowach" - jak pięknie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj jest tyle książek wydanych, wiele mniej lub bardziej znanych autorów, ciężko się przebić. Skromnie napiszę - jak tytuł tak i autor całkiem mi nie znany :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam tak samo a to klasyk i książka jest na liście BBC do przeczytania.

      Usuń
  4. Nie czytałam nigdy. Być może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat tej klasyki nie znam. Warto będzie więc to kiedyś nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oh, so great to hear of this one. I think I have heard of it. I loved your review!

    OdpowiedzUsuń
  7. Brillian! You do have a way with words! I shall look for this one!

    OdpowiedzUsuń