Łączna liczba wyświetleń

sobota, 15 stycznia 2022

#recenzjePi "POWRÓT RZĘSORKA" Tomasz Samojlik (rysunki i scenariusz)


Bardzo polubiłam bohaterów SAGI O RYJÓWCE, a dwa pierwsze tomy pokazały mi, że Tomasz Samojlik świetnie prowadzi akcję i prowadzi ją niestandardowo, więc sięgając po trzecią odsłonę, czyli POWRÓT RZĘSORKA wiedziałam, że czeka mnie ciekawa przygoda. I nie pomyliłam się.


W tym tomie nasze ryjówki będą musiały pokonać ogień, który rozprzestrzenił się na ich dolinę i las na skutek wypalania traw (wypalanie traw w Polsce jest zabronione - czego dzieci mogą się dowiedzieć z końcowych stron, znajdą tam również inne, interesujące fakty z życia zwierząt i nie tylko). Będzie to heroiczna walka, ale jak zawsze w przypadku tego autora - pełna poczucia humoru.



Doceniam sposób prowadzenia akcji (o czym już delikatnie wspomniałam wyżej). Samojlik świetnie żongluje perspektywami - śledzimy zmagania Dobrzyka, by zaraz przenieść się np. do rodziny bobrów. Jest to zgrabne i się pięknie dopełnia, co sprawia, że trudno oderwać się od komiksu.



I oczywiście kreska oraz kolor. Rysownik ma oryginalny styl, szybko rozpoznawalny a to oczywiście wielki atut. Kolory są pełne energii, zwłaszcza docenia się to przy obrazach rozlewających się na całą stronę, które są pełne szczegółów i często zabawnych dialogów.



Standardowo nie podoba mi się przedstawienie najgorszych ludzi jako wieśniaków - już pisałam o tym szerzej w recenzjach pierwszego i drugiego tomu. Jednak, tak jak poprzednio uważam, że jest to świetny komiks dla dzieci.



Niesamowicie ważne są dodatki, w których dowiadujemy się wielu informacji o przedstawionym świecie. Jest to pozycja edukacyjna, napisana ze swadą i opisująca prawdziwe życie nie tylko ryjówek, ale całego lasu.
POWRÓT RZĘSORKA pięknie wydano. Ta seria naprawdę świetnie prezentuje się na dziecięcej półce. Twarda oprawa, najlepszy papier i w przypadku trzeciego tomu - rewelacyjny projekt okładki - zdecydowanie jak dotąd mój ulubiony. Został i jeszcze jeden, niestety już ostatni tom przygód Dobrzyka i jego przyjaciół. Niebawem napiszę i o nim.

gorrrrrrąco!
tom III
seria SAGA O RYJÓWCE
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


18 komentarzy:

  1. Kto wie? Może i mnie uda się kiedyś zapoznać z tą serią. Jednak tyle ciekawych książek na horyzoncie, że czasu mi nie starcza na wszystkie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. So cool! I love that the screenplay is included. Oh, what a wonderful review! thank you so much!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Comic books always include screenplay and illustrations, it is connected.

      I glad you like it.

      Usuń
  3. Dzieci lubią komiksy, ja raczej nie...ale doceniam piękne wydania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie prowadzenie akcji mogłoby mnie wciągnąć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Mnie też. Przecież to napisałam, że okładka jest super. Najfajniejsza z całej serii

      Usuń
  6. Interesujaca pozycja ;) może kupię dla moich siostrzeńców, jak już będą samodzielnie czytać :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wydane, z polotem, pomysłem i treściami edukacyjnymi! Ewidentnie przygody Dobrzyka i jego przyjaciół są wartościową pozycją, którą co prawda pierwszy raz widzę na oczy, ale z pewnością będę miała ją w pamięci gdy przyjdzie do kupowania prezentów młodszym czytelnikom. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wydana seria. Z przyjemnością po nią sięgnę za jakiś czas. ;)

    OdpowiedzUsuń