Łączna liczba wyświetleń

sobota, 1 stycznia 2022

#recenzjePi "Opowiastki do przemyślenia" Jorge Bucay


Gdy zobaczyłam, że wychodzi kolejna książka Jorge Bucay'a widziałam, że muszę ją mieć. Jego "Pozwól, że Ci opowiem... bajki, które nauczyły mnie, jak żyć" wniosły wiele dobrego do mojej codzienności. "Opowiastki do przemyślenia", to kolejny zbiór mądrych przypowieści, za pomocą których autor stara się tłumaczyć ludziom ich psychikę, mechanizmy społeczne i ogólnie - świat.


Jorge Bucay jest znanym argentyńskim psychoterapeutą, który w swoich terapiach wykorzystuje "bajki". Jego praktyka w prosty sposób leczy ludzi z błędnych przekonań. Okazuje się, że jest to niezwykle skuteczna technika, która bazuje na odwiecznej miłości człowieka do opowieści. Dla mnie jest to cudowne i w pewnym sensie też wzruszające, bo odkrywa, że wszyscy jesteśmy spragnieni baśni i to właśnie te baśnie rozumiemy czasem lepiej niż życie.



"Opowiastki do przemyślenia", to zbiór, który w odróżnieniu do "Pozwól, że ci opowiem..." składa się z historii wymyślonych przez autora. Nie mamy tu spuścizny dziejów, choć psychoterapeuta zdecydowanie jest pod wpływem mistrzów słowa. mamy tu do czynienia nie tylko z tradycyjnym opowiadaniem, ale także z utworami zapisanymi w formie wiersza. Jednym z najpiękniejszych jest "Nie chcę wiedzieć" - takie zwyczajne wyznanie, które odsłania przed nami prawdę o strachu, bólu i samotności. Zapewniam, że choć książka ta nie jest długa, to zawarte w niej historie zostaną w wami na długo - o ile nie na zawsze. Ja wciąż myślę o nich i o tych, które przeczytałam wcześniej w "Pozwól, że Ci opowiem...". Niektóre towarzyszą mi wręcz codziennie i dodają otuchy.



"Opowiastki do przemyślenia" zostały przepięknie wydane. Naprawdę jestem zachwycona tym, jak ta książeczka się prezentuje. Wspaniały kolor, twarda, chropowata okładka, obwoluta najwyższej jakości, fantastycznie elegancka pozycja - doskonała na prezent!

opowieści leczą nasze zbolałe dusze
8/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

20 komentarzy:

  1. Obie publikacje są ciekawe i możliwe, że dam im szansę jak wpadną w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie zbiory każdy powinien mieć pod ręką:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. W ogóle nie znam tego autora, jeszcze nic jego nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może się skuszę. Lubię bowiem tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem, czy te opowieści przemówią do mnie równie mocno. Przyznać jednak muszę, że okładki faktycznie piękne. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kojarze autora, ale nie czytalam nic jego. Obie ksiazki wydaja sie byc interesujace. Chyba sie skusze na nie. Taka literature tez lubie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozejrzę się za tymi publikacjami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. So original! So great to know about! Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  9. This looks like one to read again and again. Awesome review!

    OdpowiedzUsuń