Łączna liczba wyświetleń

sobota, 29 stycznia 2022

#recenzjePi "UZDRAWIAJĄCE EMOCJE rozmowy z Dalajlamą o uważności, emocjach i zdrowiu" Daniel Goleman


Świat pędzi jak szalony, a my z nim. Lecz nie ma ludzi niezniszczalnych. W końcu u każdego, nawet tego najsilniejszego, pojawia się zmęczenie, a wraz z nim - negatywne emocje. Często człowiek nie akceptuje sam siebie, brzydzi się swoimi słabościami, źle o sobie myśli... i to wpływa na jego życie, na jego codzienną walkę o przetrwanie.


Pod redakcją Daniela Golemana powstała niezwykle ciekawa książka, która pozwala czytelnikowi wiele rzeczy przemyśleć. "UZDRAWIAJĄCE EMOCJE rozmowy z Dalajlamą o uważności, emocjach i zdrowiu", to zbiór inspirujących lekcji życia, ale i zbiór niezwykłych rad, które należycie wysłuchane mogą odmienić nas od środka.




Nie jestem typem zakochanej w buddyzmie kobiety z Zachodu - staram się jednak słuchać mądrych ludzi, a mądrych ludzi nie jest znów tak wielu. Wszystko, co pomaga mi podnieść jakość życia, jest pożądane i cieszę się, że w moje ręce trafiła właśnie ta pozycja. Jest ona skierowana do wierzących i niewarzących, do praktycznych i rozmarzonych, do tych, co przeżyli już lwią część swego życia i tych, którzy stoją właśnie na rozdrożu i mają wybrać, gdzie pójść... by zajść.



UZDRAWIAJĄCE EMOCJE, to książka bardzo dobrze skomponowana. Czyta się ją z zainteresowaniem i swobodą, ponieważ mamy tu przecież rozmowy. Jest to sprytny zabieg, który pozwala skuteczniej dotrzeć do odbiorcy. Wiemy przecież, że o wiele lepiej przyswajamy informacje, które ktoś nam mówi, niż te, które bezosobowo zieją z kart mądrych tekstów.



Szczególną uwagę należy zwrócić na wartość, że tak się wyrażę "zdrowotną". Dostajemy tu z pozoru proste wskazówki, które jednak odpowiednio wprowadzone w życie mogą dać duże efekty. Poznajemy mądrości zbierane przez ludzkość od wieków, mądrości nieprzemijające i wracające jak bumerang... bo człowiek wcale nie uczy się na błędach... człowiek niestety nałogowo błędy powtarza.



Jestem bardzo zadowolona z tej książki i spokojnie mogę ją wam polecić. Z świeżą głową, otwartym umysłem, z chęcią do zmian na lepsze, z rozsądkiem - tak trzeba podejść do UZDRAWIAJĄCYCH EMOCJI.

emocje - wszyscy je znają, niewielu rozumie
7/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


12 komentarzy:

  1. Nie do końca jestem przekonana, czy do mnie trafi taka formuła rozmów. Nie mówię jednak "nie", bo tematyka mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie piszesz o tej energii w świecie współczesnym. Energia ta potrafi sięgać nawet do niechęci wobec siebie. Dobra recenzja! Mam ochotę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. What a great time for reflection and I love that you did this review. Sounds like a must read. I so love your photos too.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thx ❤❤❤❤❤ you are too kind 🌸🌼🌻🌹

      Usuń
  4. Really a great book to have to put life in perspective in many ways. Thanks so much for the review!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam dość mocno otwarty umysł, więc ta publikacja wzbudziła moje zainteresowanie.

    OdpowiedzUsuń