Łączna liczba wyświetleń

środa, 10 lipca 2019

#recenzjePi "Homo hapticus" Martin Grunwald


Bo my jesteśmy PAŃSTWO DOTYKALSCY :) 

Dotyk zdecydowanie jest niedoceniany! Ta książka, to zmienia. Martin Grunwald w jasny, przystępny sposób wyjaśnia, jak bardzo człowiek jest "Homo Hapticus".
Jestem pod naprawdę dużym wrażeniem i nabrałam ogromnego szacunku do własnego ciała. Już jako "fasolki" w łonie mamy CZUJEMY, pierwsze nasze doświadczenie życia jest dotykiem. To nie nauka, to cud! Jesteśmy tak precyzyjną, skomplikowaną, pełną mikroelementów, śrubek i pokręteł maszyną, że zastanawiam się, jak to możliwe, że jeszcze działam, że wciąż wszystko funkcjonuje a każdy receptor spełnia swoje zadanie celująco.
"Homo Hapticus" jest historią o nas, o naszym doświadczaniu świata "po omacku". Wspaniała lektura dla każdego, kto chce wiedzieć więcej, kto chce rozumieć siebie lepiej.

"Jedno jest pewne - ludzkie życie bez określonej liczby interakcji fizycznych i dotyku obcych osób byłoby po prostu nieludzkie."

Dzięki Martinowi Grunwaldowi przeżyłam podróż od poczęcia do marketingu i reklamy. Poznałam wyniki ciekawych eksperymentów, zrobiłam "wielkie oczy" czytając o dziwnych chorobach i lepiej zrozumiałam działania koncernów samochodowych.
Nasze ciało, to wielka zagadka i nie przesadzę, jeśli napiszę, że zamykamy w sobie mały kosmos. Taka literatura jest bardzo potrzebna i powinno być jej więcej i więcej. Dzięki niej człowiek staje się bardziej świadomy swojego ciała, miejsca na Ziemi i zaczyna dostrzegać szczęście, które go spotkało - szczęście zdrowego ciała.

Dla ciekawskich:
"Właściciele zwierząt rzadziej chorują, żyją dłużej i lepiej radzą sobie z rekonwalescencją po ciężkiej chorobie."

Z tą miłą informacją zostawiam Was i zachęcam do przeczytania "Homo Hapticus". Stworzyłam nawet bojowe hasło: "Dotykajmy się!", ale po przemyśleniu jednak z niego zrezygnowałam. :) Tak czy siak, dobry dotyk potrafi leczyć.
CZYTAJCIE, bo to świetna książka.

7/10

 No i można zabłysnąć wiedzą wśród znajomych!  
* "paraliż z rozkoszy" - prawda, że dobrze brzmi? :) 
* A okładka? Czyż nie bajeczna? 


seria #nauka
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego


 π 




20 komentarzy:

  1. Pierwsze słyszę o tej książce, ale jestem szczerze zainteresowana. Dzięki za prezentację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam. Świetna dla tych, co lubią wiedzieć więcej.
      pozdrawiam Pi

      Usuń
  2. Ale ma super okładkę :)
    Dodaje tą książkę na listę do przeczytania, zaciekawiłaś mnie nią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale chyba raczej po nią nie sięgnę, raczej nie jest to moja ulubiona tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książka popularnonaukowa, bogata w ciekawostki i rzeczy, o których nie mamy pojęcia, a bez których nie możemy żyć - ale rozumiem :) Na moim blogu znajdziesz też inne pozycje, może coś wpadnie Ci w oko.
      pozdrawiam
      Pi

      Usuń
  4. Jestem skomplikowanym i wrażliwym człowiekiem, jak każdy z nas. Nie do wszystkiego się przyznajemy, jeszcze dużo o sobie nie wiemy. Ciało, rozum i umysł są badane i wciąż do końca niepoznane. Gdzieś tam w nas ukrywają się talenty i od naszej świadomości zależy, jak je wykorzystamy. A okazji jest wiele. Proponowana przez Ciebie książka będzie kolejną, która przeczytam z zainteresowaniem. Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się z Tobą zgadzam i cieszę się, że też lubisz takie "ciekawe" pozycje. Ja literaturę popularnonaukową bardzo sobie cenię.
      pozdrawiam
      Pi

      Usuń
    2. Na moim blogu znajdziesz co najmniej kilka podobnych pozycji popularnonaukowych, a także biografii i książek paradokumentalnych. Zapraszam serdecznie :)

      Usuń
    3. Będę zaglądać regularnie :)

      Usuń
  5. Będzie mi bardzo miło :) Przy okazji proponuję recenzję książki, którą Ci polecam mimo, że to niektórych zagadnień podchodzę sceptycznie https://krainslowa.blogspot.com/2019/02/tytu-serce-swaidomosci.html
    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa była na pewno. Dobrze, że mamy w kalendarzu Dzień Przytulania, nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta książka to zupełnie nie moja bajka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumem :) na blogu mam inne propozycje - może coś Ci wpadnie w oko.
      pozdrawiam Pi

      Usuń
  8. Przekonałam się jakiś czas temu do takich książek, z których można dowiedzieć się wielu ciekawostek. Możliwe, że po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię czasem się tak "doedukować" :)

      Usuń
  9. Książka mnie zaciekawiła ^^ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń