Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 17 października 2022

#recenzjePi "WPŁYW KSIĘŻYCA 2023 poradnik ogrodniczy z kalendarzem na cały rok" Witold Czuksanow

Po raz pierwszy sięgnęłam po WPŁYW KSIĘŻYCA 2023, a Witold Czuksanow pisze już te poradniki od ładnych paru lat.... a nawet kilkunastu, bo od 2007. Ogród mnie zawsze interesował, ale przyznaję, że rzadko sięgałam po książki w tym temacie, raczej sama kombinowałam, ewentualnie informacje brałam z internetu. Cóż... czas to zmienić.

Witold Czuksanow z calą pewnością ma wielkie serce do ogrodu i wszystkiego, co z nim związane. Dzieli się z czytelnikiem swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem. Pisze w sposób gawędziarski, co sprawia wrażenie, jakby wręcz rozmawiał z roślinami. Z tej książki wychyla się miły, serdeczny człowiek, który pragnie zarazić swą pasją innych.


Dostajemy sporo informacji, ale nie są to informacje podane w sposób encyklopedyczny. To raczej zapis relacji, jaką nawiązał autor z opisywaną rośliną. Czyta się to przyjemnie i choć może nie jest to Moty Don, to zdecydowanie roztacza swój pełen serdeczności urok.


Z ciekawostek muszę napisać, że w tym poradniku znajdziecie np. przepis na wino z róży, lub na nalewkę z tejże. Są oczywiście także inne przepisy (one mnie chyba najbardziej zainteresowały), poza nimi także wiele o konkretnych gatunkach, kwiatach, nawet motylach. Dużo dobra!


Książka jest wydana broszurowa, ale na bardzo ładnym papierze i z wieloma fotografiami. Myślę, że każdy ogrodnik będzie sobie ją cenił, a przynajmniej uzna ją za ciekawą.

kiedy co rośnie i co z tym zrobić
6/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

18 komentarzy:

  1. Ależ mnie zaciekawił przepis na wino z róży.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wpływy Księżyca na nas są fascynujące.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka idealna dla mnie! Muszę ją zamówić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno to idealna książka dla fanów ogrodnictwa i działkowiczów :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jest to pozycja dla mnie, ale fani szybko się w niej odnajdą ;)

    OdpowiedzUsuń