Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 25 października 2022

#recenzjePi "GHOSTLAND Ameryka i jej nawiedzone miejsca" Colin Dickey

Nie jest tajemnicą, że mam słabość do opowieści o duchach i jak tylko jakieś widzę na horyzoncie, to biegnę. Idąc więc tym tropem, nie miałam wyboru - "GHOSTLAND Ameryka i jej nawiedzone miejsca" była dla mnie lekturą obowiązkową i bardzo się cieszę, że ją przeczytam, że ją mam w sowich bibliotecznych zbiorach.



GHOSTLAND wyróżnia się wśród innych książek tego typu, ponieważ okazuje się, że nie jest to zbiór historii o nawiedzeniach, a raczej reportaż o miejscach, które mają taką a nie inną sławę. Colin Dickey zachwycił mnie podejściem do tematu, z którego łatwo jest zrobić kicz. On jednak potraktował sprawę poważnie, stworzył fascynujący portret Nawiedzonej Ameryki, która skrywa prawdę o ludziach, o tym, czego się boją, co ukrywają, czego się wstydzą.



Ta książka jest świetnym historyczno-filozoficznym dziełem, w którym dziennikarskie oko, spostrzegawcze i sprytne, dostrzega w duchach okazję do opowiedzenia o historii Stanów Zjednoczonych,.. często to trudna historia, wstydliwa, brutalna. Budowanie przyszłości na grobach Indian, na niewolnictwie i okrucieństwie... to się będzie ciągnąć za USA jeszcze długo.


W książce pisarz zagląda do nawiedzonych domów, rezydencji, odwiedza cmentarze, wpada do baru, więzienia, szpitala psychiatrycznego. Razem z nim możemy wkraść się w najbardziej tajemnicze i mroczne zakątki Ameryki. GHOSTLAND, to taki NOMADLAND, tylko po drugiej stronie lustra. Oczywiście polecam!
Wydawnictwo Literackie bardzo ładnie wydało tę pozycję, a przełom października i listopada jest czasem idealnym na takie historie. Jest w tym prawda, jest smutek, jest strach i jest przygoda.... oczywiście, są DUCHY, a tam gdzie duchy, tam się dzieje.

DUCH, to tylko powód, by opowiedzieć historię
Wydawnictwo Literackie
π

18 komentarzy:

  1. Oooo, czytałabym :) Uwielbiam takie historie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To raczej książka nie dla mnie, ale cieszę się, że spełniła Twoje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę mieć tę książkę, koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobno można się zapisać nawet na wycieczki szlakiem duchów i nawiedzeń:-)
    Lektura na Halloween:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od momentu zapowiedzi mam ją w planach. Zdecydowanie ją przeczytam. Twoja recenzja mnie tylko w tym utwierdziła.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Perfect read for this month💀☠️🎃

    OdpowiedzUsuń
  7. Great to know about this book👻👻👻👻👻👻👻

    OdpowiedzUsuń
  8. Liczę, że uda mi się ją zdobyć w jakiejś bibliotece!

    OdpowiedzUsuń