Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 11 października 2022

#recenzjePi "OGRZYCA I DZIECI" Kelly Barnhill

OGRZYCA I DZIECI, to moje pierwsze spotkanie z twórczością Kelly Barnhill (dla dzieci - ponieważ czytałam bardzo dobry i niesamowite dziwny zbiór opowiadań SZTARSZLIWE MŁODE DAMY...") i mam nadzieję, że nie ostatnie, bo mnie całkowicie oczarowała. Przeczytałam piękną, subtelną, baśniową opowieść o pomaganiu sobie nawzajem, o współpracy i o smoku, który czai się za zakrętem. Wyjątkowa książka, która spodoba się i dzieciom i dorosłym, ponieważ - jak to w starej, dobrej baśni być musi - morał jest ponadczasowy i skierowany do każdego. 


Jednak tym, co mnie najbardziej oczarowało, jest styl pisarki. Od pierwszych zdań poczułam, że to coś idealnego dla mnie, a serce zabiło mi mocniej. Jestem niepoprawną miłośniczką baśni. mitów, legend, a tutaj właśnie to dostaję. Barnhill odznacza się wielką wrażliwością i talentem do tworzenie celnych i zarazem pięknych metafor. Gdy tak sobie o tym dłużej myślę, to.... chciałabym kiedyś napisać coś takiego... lub chociaż opowiedzieć w takim stylu, przy kominku - dzieciom.



OGRZYCA, to bohaterka wszechobecna, jej pozytywna energia i troskliwy wzrok sięga daleko i przenika dobrem każdego, kto tylko pozwoli jej działać. DZIECI, to bohaterowie pomocniczy, pełnoprawni, posiadający wyobraźnię i młodzieńczą, świeżą, niczym nie skażoną mądrość - dziecięcą iskrę. RAZEM - OGRZYCA I DZIECI tworzą wspaniały zespół, który będzie musiał pokonać SMOKA. Czy naprawdę dziwna kobieta, dla której czas płynie inaczej i grupka sierot mogą uratować miasteczko Wdoligłaźno? Cóż... przeczytajcie, a się dowiecie.



Wydawnictwo Literackie wprowadza na rynek książki bardzo ciekawe i zawsze w najlepszej szacie graficznej. Dbałość o wykonanie, wygląd, jak i wyjątkowy talent do wybierania interesujących i wartościowych tytułów - zwłaszcza tych skierowanych do młodszego czytelnika - sprawia, że nie da się obojętnie przejść obok ich oferty. OGRZYCA I DZIECI, to zdecydowanie książka warta przeczytania. Ta opowieść była miłą towarzyszką - polecam.

dobro czyni cuda
8/10
Wydawnictwo Literackie
π


8 komentarzy: