Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 4 lipca 2021

#recenzjePi "BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA 3. ożywczy deszcz" Marcin Podolec


Trzeci tom komiksowej serii dla dzieci BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA - serii, którą bardzo polubiłam - prezentuje się, jak poprzednie dwa, znakomicie. To zgrabna kontynuacja przygód Wiktorii i jej psa Bajki, które szukają rodziców dziewczynki z postapokaliptycznym, niegościnnym świecie.



OŻYWCZY DESZCZ kładzie nacisk na siłę współpracy i na samodzielność. To również lekcja pokory, bo nasze bohaterki przekonują się, że w pojedynkę niewiele by zdziałały, ale razem są nie do pokonania. Siła pomysłów - nawet w obliczu sytuacji pozornie bez wyjścia i rodzącej się kłótni - zwycięża. Jest to też lekcja, że czasem lepiej ufać tym, których się zna i którzy nas nigdy nie zawiedli, a nie chwilowej, niepewnej pomocnej dłoni, która może chce tylko nas wykorzystać...?




Podoba mi się pomysł na ten tom. Wykorzystanie deszczu w świecie pozbawionym normalności i praktycznie pozbawionym wody, jest faktycznie OŻYWCZE. Niezmiennie zachwycam się spójnością, zarówno w kolorystyce, jak i w akcji. Bajka jest wyjątkowym pieskiem, który ciągnie tę fabułę i nadaje ton całości. Wiktoria zaś jest... dzieckiem, które stara się nie bać, ale jednak się boi, lecz z tym strachem walczy. To wieki akt odwagi, na który czasem nie stać dorosłego.




Za każdy razem zachwycam się sposobem, w jaki te komiksy są wydane. Znakomita oprawa, tak przyjemna i elegancka, jak mało która. Pięknie wyglądają te tomy razem i mam nadzieję poznać całość - do czego i was namawiam. To świetny pomysł na prezent dla małego czytelnika, a i duży chętnie zerknie.

figlarny deszcz
7/10
tom 3
seria BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


16 komentarzy:

  1. Taka spojność na wielu płaszczyznach to coś bardzo istotnego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie umiem się doczekać, kiedy moja siostrzenica nauczy się czytać, bo mam już całą listę książek, które chciałabym jej kupić :) Myślę, że ta też trafi na tę listę

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę kiedyś sięgnąć po szósty tom i spin-off, bo tych części akurat nie czytałam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pies jaki podobny do Reksia :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pies mnie kupił 😉Przy komiksach ważny jest sposób wydania.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Za każdym razem kiedy widzę u Ciebie książki z tej serii mam ochotę je zamówić i pewnego pięknego dnia to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne są książeczki z tej serii :D
    Myślę, że dzieci chętnie będą zaglądać do tych tomów :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię klimaty postapo. Nawet w takiej odsłonie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, a ta dla dzieci odsłona jest naprawdę super.

      Usuń