Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 9 kwietnia 2020

#recenzjePi "Niewidzialny człowiek" Herbert George Wells


Cóż to za niezwykła, prorocza książka! „Niewidzialny człowiek” jest literaturą z najwyższej półki, doskonale napisany, z mocnym przesłaniem, ale nie bez poczucia humoru i to nic, że jest to czarny humor – jest świetnie!


Herbert George Wells, który zasłynął głownie swoją „Wojną światów”, która narobiła sporego zamieszania dzięki pamiętnej audycji radiowej, którą ekranizowano parokrotnie i która stała się opowieścią bez wątpienia kultową – tym razem pokazuje się z nieco innej strony. W „Niewidzialnym człowieku” porusza ważny temat etyki i konsekwencji nauki bez zasad. To przestroga, jakże aktualna dzisiaj, gdy ludzkość stanęła nad przepaścią i długo jeszcze będziemy zbierać plony biedy po epidemii… lecz zdaje się, że przeoczyliśmy to wellsowe upomnienie i pozwoliliśmy już niejednokrotnie nauce przejąć kontrolę nad naszym życiem.
Autor nie tylko opowiedział nam ciekawą historię, ale i zrobił to w mistrzowski sposób. Bardzo podoba mi się jego styl, który jest jednocześnie lekki i ambitny. Wells snuje swą „nowoczesną” baśń jak gawędziarz, przy trzaskającym w kominku ogniu. Zupełnie mnie do siebie przekonał, a stworzeni bohaterowie, choć nieco przerysowani, z łatwością zdobywają sympatię. Całość prezentuje się wyjątkowo dobrze, książka w żadnym wypadku się nie zestarzała i nadal możemy czerpać z niej pełnymi garściami i czytać ją z wielką przyjemnością.


Znajdziecie tutaj niepowtarzalny klimat, ponadczasową wartość, morał nie do podważenia, precyzyjny i konsekwentny styl, lekkie pióro autora, barwnych bohaterów, wartką akcję, przyciągający i obezwładniający jednocześnie niepokój i co tu więcej pisać – czystą przyjemność z możliwości obcowania z mocną, dającą do myślenia historią.

* nie zapominajmy o niezwykłym odniesieniu do DZISIAJ - bo dzisiaj walczymy z niewidzialnym wrogiem... 


8/10 CZYTAJCIE!


Wydawnictwo Zysk i S-ka


 π 



26 komentarzy:

  1. " niepowtarzalny klimat, ponadczasową wartość, morał nie do podważenia, " to i to zachęca :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zachęcająca recenzja. Zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tylko z filmu, ale jak znam życie, to książka lepsza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto przeczytać - ostatnio miał premierę film inspirowany tą książką, ale fabułę zmieniono i bohaterów zastąpiono innymi - ale w sumie polecam i ten film - dobry był

      Usuń
  4. Nie czytałam, ale w końcu muszę to nadrobić, bo takie klasyki jak najbardziej warto bliżej poznać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe no kupiłaś mnie. Na pewno będę chciała przeczytać a ten czarny humor to też dla mnie na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chcę :D idealna dla mnie książka;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podobała, wracałam do niej kilka razy. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam już jakiś kawał czasu temu. Zapadła mi w pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam już o tej książce i pamiętam, że mega spodobał mi się pomysł stworzenia niewidzialnego człowieka. Mam w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wells byl proroczym pisarzem i to najbardziej u niego fasctnuje. Ja wielką fanką tej opowiastki nie jestem, wole np.Wechikul czasu tego autora, ale ma ona w sobie cos lekkiego i mrocznego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Literatura z najwyższej półki? No ba, to Wells w końcu! Uwielbiam go, chociaż akurat tej książki nie miałam przyjemności czytać. Ale kiedyś na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kojarzę tylko z nazwisko bo nic nie czytałam tego Pana, ale to się zmieni. Bardzo dobra recenzja Koleżanko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) kłaniam się nisko i warto poznać jego pióro - jest lotne ;)

      Usuń