Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 24 czerwca 2019

#recenzjePi "Oszukana" Charlotte Link



To nie tak, że Link mnie rozczarowała. Raczej zwyczajnie po niej spodziewałam się czegoś lepszego. Gdyby tę historię napisał ktoś inny, pewnie dałabym 7/10, ale LINK - wiem, że jak na nią, to jest tylko "dobrze".

Kryminał godny polecania. Ciekawy. Trzyma w napięciu. Jak zawsze rozbudowani bohaterowie. Sprawy prywatne pięknie opisane i zgrabne dialogi. Jednak nie ma w tym "tego czegoś". Nie można też uczestniczyć w rozwiązywaniu zagadki, bo jest ona ukryta zupełnie. Nie mamy wystarczających wskazówek, nie ma tej frajdy z "pościgu za mordercą".

Bardzo lubię styl tej autorki. Pisze świetnie! Więc nie powinien się nikt jakoś strasznie zawieść. Tyle, że jak już pisałam wyżej, jak na Link, to trochę za mało.

Główna bohaterka, córka ojca (i nie jest to w tym przypadku banał), nie potrafi sobie poradzić z życiem. Wszystko powinno być u niej OK, ale nie jest. Miała wspaniałe dzieciństwo, osiągnęła jakiś tam zawodowy sukces (praca w prestiżowej policji jest raczej sporym sukcesem) lecz mimo to, jej życie to klęska. Prywatnie ma śmierdzące bagno. Nie potrafi nawiązywać zdrowych relacji z ludźmi w ogóle, już nie wspominając o mężczyznach. Gdy jej ojciec zostaje zamordowany, świat Kate się wali. Nie tylko zginął wspaniały tata, ale i doskonały śledczy.

Równolegle z Kate poznajemy pewną rodzinę. Małżeństwo + ich adoptowany syn Sammy. Tutaj również rozegra się walka o życie. Ciekawy wątek. Wprowadza w opowieść inną temperaturę i porusza inne uczucia. Czytelnik powinien być zadowolony...

6/10

* Prywatnie polubiłam główną bohaterkę, jak mało kogo... Kate jest prawdziwa, jest pełna bólu ale i woli życia. To piękna istota zasługująca na zauważenie!

* Jednego nie mogłam jednak strawić: tłumaczenia! Kto nie przekłada słów "mama", "tata", "pani", "pan"?! No ja się pytam, jak do tego doszło! Jak?!?!?!?!


Wydawnictwo Sonia Draga



 π 




6 komentarzy:

  1. Autorkę kojarzę, ale nie czytałam żadnej jej książki. Szkoda, że trochę sie rozczarowalaś książką, a co do tłumaczenia to chyba tłumacz pisał swoją wersje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tej autorki "Ciernistą różę" i "Dom sióstr". Myślę, że będziesz zadowolona. ściskam Pi

      Usuń
  2. Jakoś omijam kryminały. Nie ciągną mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dom sióstr" i "Ciernista róża" tej samej autorki, to świetne książki z wątkiem kryminalnym w tle. Powinnaś być zadowolona. "Oszukana" faktycznie nie siadła mi tak, jakbym chciała.

      Usuń
  3. Witaj Autorko bloga. Jak zawsze świetna recenzja. Widzę że bohaterką jest moja imienniczka. Nie wiem czy już coś jej nie czytałam. Moja mama jest zachwycona Link. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Link potrafi pisać o ludziach, zwłaszcza o kobitach - lubię ją. uściski Pi

      Usuń