Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 25 grudnia 2022

#recenzjePi "SEZON DUCHÓW osiem upiornych opowieści na długie zimowe wieczory" Bridget Collins, Imogen Hermes Gowar, Kiran Millwood Hargrave, Andrew Michael Hurley, Jess Kidd, Elizabeth Macneal, Laura Purcell, Natasha Pulley

Nie spodziewałam się, że ten zbiór opowiadań będzie aż tak dobry. Są to teksty współczesnych autorów, ale mają w sobie czar dawnych opowieści o duchach. Niesamowicie klimatyczne i momentami naprawdę niepokojące - wywołują dreszcz na plecach i straszą z klasą.

SEZON DUCHÓW składa się z ośmiu upiornych opowieści na długie zimowe wieczory i śmiało mogę napisać, że każda trzyma poziom. Bardzo podoba mi się to, w jakim stylu zostały napisane, Każda w innym, ale zarazem każda świetnie.


Pierwsze opowiadanie jest tradycyjnie nawiedzone - a nawiedzony konkretnie jest pewien dom... czarno biały, z motywem przewodnim w postaci szachów. Drugie prezentuje nam niechcianego lokatora, a ja autentycznie miałam ciarki, gdy główna bohaterka słyszała w nocy kroki. Jest to także historia z ważnym przekazem i trudną historią w tle. Trzecie także ma ciekawy pomysł i świetnie wykonanie a piękna nieboszczka i jej fotograf potrafią namieszać w głowie... i tak do ósmego. Same ciekawe i wciągające opowieści.


Bardzo polecam do podczytywania w wolnej chwili. Ich cenną właściwością jest pewnego rodzaju łagodność w przedstawianiu strachu. Te teksty straszą z klasą, arystokratycznie (w dobrym tego słowa znaczeniu). Lubię takie historie i zawsze się nimi cieszę. Cieszę się także z poznania stylu autorów, o których wcześniej słyszałam, ale nic z ich dorobku nie czytałam.


SEZON DUCHÓW bardzo polecam, to jedna z lepszy antologii i prezentuje dużą różnorodność. Jeśli mówię, że lubię grozę, to mam na myśli właśnie taką gorzę - subtelną, delikatną, ale w swej czułej duchowości straszną. Warto i idealnie nadają się na zimowe wieczory.


Książka została świetnie wydana. Projekt okładki jest rewelacyjny, obwoluta i sama twarda oprawa wyglądają świetnie, elegancko, gotycko. Takie książki zawsze mnie ogromnie cieszą - ucieszcie się razem ze mną... tzn. przestraszcie się razem ze mną.

osiem nawiedzonych historii
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

12 komentarzy:

  1. Przyznam, że mnie zaintrygowałaś tą antologią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh my! Stay cozy! Merry Christmas!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sounds like something to keep you up all night! Happy Holidays!

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pewnością zacznę ją czytać natychmiast jak otrzymam ją z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie. Mam ogromną nadzieję, że również mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli opowiadania mają klimat bardziej klasycznych dzieł i autorów, to może kiedyś się skuszę. Ale raczej na egzemplarz z biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń