Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 29 grudnia 2022

#recenzjePi "MORDERSTWO NA ŚWIĘTA" Francis Duncan

Detektyw Mordecai Tremaine jest bardzo dobrze napisaną postacią, wyróżnia się i co najważniejsze, da się lubić. Już po MORDERSTWO MA MOTYW wiedziałam, że będzie mi miło wrócić do tego bohatera i nie myliłam się. MORDERSTWO NA ŚWIĘTA jest lepsze!


Nie wiem, czy to ten klimat Świąt, czy sama historia, czy może sposób narracji, te świetne, mądrze budujące atmosferę opisy - a może to wszystko razem sprawia, że ten kryminał dobrze się czyta. Francis Duncan, a właściwie William Underhill stworzył interesującą mieszankę charakterów, a pomysł, by trupem był Święty Mikołaj i to pod choinką - złoto. Mamy tu "czarny humor", naprawdę udany "czarny humor".


Trudno nie dać się wciągnąć w tę plątaninę zależności, powiązań, interesów - każdy mógł zabić... ale kto faktycznie to zrobił? Tego już trzeba się dowiedzieć czytając. Jeśli lubicie intrygi w stylu Christie, te ciasne przestrzenie, klaustrofobiczne relacje, to to jest idealna pozycja dla was - i oczywiście świetnie się czyta w okresie świątecznym... czyli teraz.


Chętnie poznałabym więcej przygód tego detektywa, może Wydawnictwo Zysk i S-ka jeszcze nas czymś obdaruje. Polecam sięgnięcie po tę książkę, dobrze przy niej spędziłam czas i czułam odprężenie i zainteresowanie fabułą. Nie jest to kryminał "zimny", raczej "ciepły", do poduszki, choć Mordecai często zaskakuje filozoficznymi przemyśleniami i swoją wrażliwą na miłość naturą.

Gdzie jest Mikołaj? Pod choinką!
Mordecai Tremaine
tom 2
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

10 komentarzy:

  1. Podoba mi się idea "kryminał do poduszki". :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że ten kryminał mógłby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdecydowanie moje klimaty, dopiero co czytałam "Świąteczne morderstwo" Ady Moncrieff
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba chodzi mi ostatnio po głowie klimat takiej książki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam rok temu i bardzo mi się podobało :)
    Wszystkiego dobrego na nowy rok!

    OdpowiedzUsuń