Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 28 lutego 2022

#recenzjePi "Wymarzony dom Ani" Lucy Maud Montgomery


ANI ciąg dalszy i słowo honoru - była mi ta ANIA teraz potrzebna. Jest w niej ciepło, jakbym owijała się puszystym, mięciutkim kocykiem. WYMARZONY DOM ANI, choć nie tak dobry. jak poprzednie tomy, to jednak pozwala ponownie wejść do znanego, kochanego świata rudowłosej dziewczyny, już kobiety.



W tym tomie jest wiele wzruszeń, są sceny, o których się nie zapomina i które mają wielkie znaczenie dla odbioru całej serii. Nie chcę wam tu zdradzać konkretów, ale jeśli nie czytaliście poprzednich tomów, to nie czytajcie też tego, co jest na tyle, na okładce WYMARZONEGO DOMU ANI. Myślę, że nie warto.




Lucy Maud Montgomery stworzyła niezapomnianą, wciąż kochaną bohaterkę, której się kibicuje i z którą naprawdę łatwo się utożsamić. Uwielbiam styl pisarki, jej czułość, zaangażowanie. Mnie ANIA nie może znudzić, drażnić, czy powszednieć - u mnie zawsze będzie interesująco, wyjątkową, niepowtarzalną bohaterką.



Bardzo ważne jest tu tłumaczenie Marii Borzobohatej-Sawickiej, bo to dla tego tłumaczenia poznaję na nową przygody ANI. Uważam, że ta Pani wykonała świetną robotę i dzięki niej ta wspaniała seria na nowo rozpala wyobraźnię młodych ludzi.



Piękne, klasyczne, eleganckie wydanie sprawia, że książki prezentują się rewelacyjnie. Cudowne kolory, graficzne elementy, zgrabny format. miła w dotyku okładka. Ja bardzo polecam - pełna wzruszeń, spełnionych i niespełnionych marzeń opowieść, której dać szansę... to tak naprawdę dać szansę rozkwitnąć swojej wyobraźni.

dom to nie tylko ściany i podłogi
8/10
tom 5
ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA
Wydawnictwo Wilga
π


26 komentarzy:

  1. Oh, it's amazing to find a heroine like this! So great it can do so much for the soul, too. Thanks so much for your beautiful review. I was just thinking on a drive today how much I had loved an Alice Hoffman and also Anne Tyler did a premise of stories about a house. Many years ago, I worked with a group of writers, and we did a similar premise. Stories that center from families who had lived in a particular house. Sorry to ramble.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. thx for this words - I always love reading your comments

      Usuń
  2. I love the coziness you spoke of. But as with life..it isn't always cozy. This looks like such a wonderful series. I am so glad you speak so highly of it and its main character. Thank you so much!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam wszystkie, ale w gorszym wydaniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też a teraz powtarzam w nowym tłumaczeniu :)

      Usuń
  4. Z tej serii czytałam tylko pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę kiedyś odświeżyć sobie ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam pierwsze części i całkiem mi się podobały, ciekawa jestem co jest dalej :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie dotarłam do tego tomu. Przeczytałam tylko pierwszy, wkurzała mnie ta ksiązka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio głośno o nowym tłumaczeniu Aniu. Ja mam swoje stare wydania i do nich chętnie wracam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Me encanta ese libro. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wydane są te książki. Czytałam serię o Ani dawno temu, z przyjemnością bym do niej powróciła. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dla mnie to powrót i jest mi niesamowicie miło

      Usuń
  11. Jeżeli chodzi o "Anię..." to czytałam tylko pierwszą część i mam nadzieję, że dane mi będzie wrócić do tej serii i przeczytać ją w całości.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze chyba czytalam w starym tlumaczeniu Anie, ale mi sie podobala. Zawsze fajnie sie do niej wraca i wzrusza na nowo. To piekne cieple powiesci dobre na kazdy czas. Pozdrawiam Cie serdecznie

    OdpowiedzUsuń