Łączna liczba wyświetleń

środa, 2 lutego 2022

#recenzjePi "The World of Lore: Straszne miejsca" Aaron Mahnke (autor), M.S. Corley (ilustracje)


To już moje trzecie spotkanie z THE WORLD OF LORE Aarona Mahnke i zarazem tom ostatni z tego cyklu. Choć nie uważam, by były to książki wybitne, a w przypadku tomu drugiego, czyli NIEGODZIWYCH ŚMIERTELNIKÓW praca autora, jego poszukiwania i zgodność z prawdą historyczną była wątpliwa, to ten pomysł mi na tyle się podobał, że nie mogłam nie sięgnąć po STRASZNE MIEJSCA.



Mahnke zaczynał od podcastu LORE, w którym opowiada o dziwnych zdarzeniach, niewyjaśnionych, nawiedzonych, mrożących krew w żyłach. Uwielbiam takie opowieści, legendy, podania, ludzkie gadanie. Ma to swój nieodparty urok i jest magnetyczne, ponadczasowe. Sama uważam, że nie ma lepszej rozrywki od posiadów ze znajomymi i dzielenia się strasznymi historiami - najlepiej wieczorem, przy lampce wina i wesoło mrugających płomieniach świec.



STRASZNE MIEJSCA, podobnie jak poprzednie części, są napisane prostym, ogólnym językiem, bez literackich zawijasów. To teksty łatwe do przyswojenia, niewymagające a jednocześnie wciągające, bo mówiące o prawdziwych wydarzeniach, które po latach przystrojono w nadprzyrodzone elementy. Atrakcyjność THE WORLD OF LORE polega na pomyśle i na tym, że w stosunkowo niegrubej książce poznajemy moc opowieści. Jak nietrudno się domyślić, opisane w tych tomach zdarzenia są potraktowane powierzchownie i mają na celu uzbroić czytelnika w straszną amunicję, którą użyje w gronie przyjaciół i stanie się duszą towarzystwa.




Ja spędziłam miło czas przy lekturze zwłaszcza STRASZNYCH MIEJSC. To bardzo ciekawy tom, który sprytnie łączy miejsca z legendami. Kto nie słyszał o nawiedzonych domach? Ba! Tutaj nawet całe miasta bywają nawiedzone! Pierwsze z brzegu Savannah, miasto mi bliskie, ponieważ leży w Georgii, w której moja rodzina ma dom... wprawdzie nie w mieście, tylko na dzikim odludziu, ale zawsze to okolica znana i po sąsiedzku. Więc Savannah ma mroczną historię, brutalną i raczej niechwalebną... po więcej informacji zapraszam do książki.



STRASZNE MIEJSCA posiadają także świetnie ilustracje M.S. Corley'a, które rewelacyjnie oddają klimat całości. To bardzo ładnie wydane książki, które nie zrujnują waszej kieszeni, a podarują wiele ciekawostek. Musicie pamiętać, że w niektórych tomach (szczególnie w NIEGODZIWYCH ŚMIERTELNIKACH) są pomyłki i warto je samemu wyłapać, lecz ogólnie - super.

straszą duchy - przerażają ludzie
tom 3
the world of LORE
7/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


18 komentarzy:

  1. Oh, this looks good! Thanks so much! I have to put this on my list!

    OdpowiedzUsuń
  2. Very cool review! It's such a great review. Thank you!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubię takie opowieści. Moja babcia całe mnóstwo takich miała na podorędziu. Może powinnam je spisać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Mi dziadek opowiadał różne historie. Uwielbiałam to.

      Usuń
  4. Nawiedzone domy mogę jedynie zwiedzać na kartach książek. Ciekawa publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej serii, ale nie czytałam jej jeszcze. Chętnie to jednak kiedyś nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto. To sporo ciekawych legend, opowieści dziwnej treści.

      Usuń
  6. Gdyby nie ty nie słyszałabym o tym cyklu, więc dziękuję. Chętnie sięgnę w wolnej chwili i zobaczę, przeczytam i poddam analizie rzeczywistość napisanych słów. Zwłaszcza ciekawa jestem wspomnianych wątpliwości historycznych występujących w drugim tomie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że Cię zaciekawiłam. Będę wyglądać Twojej opinii.

      Usuń
  7. Ciekawe te książki. Mocno mnie zaciekawiłaś. Zdecydowanie dobrze, że mają rysunki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym cyklu i nawet mam go w planach. Nie wiem jednak kiedy uda mi się go przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń