Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 lutego 2022

#recenzjePi "GWIEZDNY PORT" George R.R. Martin (scenariusz), Raya Golden (rysunek)


Nie mogłam nie sięgnąć po tę POWIEŚĆ GRAFICZNĄ. Głównie dlatego, że bardzo polubiłam tę formę, ale także dlatego, że lubię kosmitów... no i byłam bardzo ciekawa George'a R.R. Martina w tej wersji. Moje odczucia po lekturze są ciekawe. Pewne elementy mi się bardzo podobały, inne mniej, jednak ogólne uważam, że GWIEZDNY PORT jest wart poznania - zwłaszcza, jeśli tak jak ja, lubicie ów rodzaj opowieści.



GWIEZDNY PORT, to SF, które bazuje na międzygwiezdnej przyjaźni - a jeśli nie przyjaźni, to relacjach, bo kto się nie zastanawiał nad tym, jak wyglądałaby współpraca z kosmitami? Trochę przypomina mi to AUTOSTOPEM PRZEZ GALAKTYKĘ, głównie ze względu na zbliżony - w moim odczuciu - humor, ale także oczywiście (znów się powtórzę) KOSMITÓW.



Od pierwszych stron zostajemy wpuszczeni w świat, w którym obcy i ludzie współżyją (dość dwuznaczne słowo, które świetnie oddaje sedno tej książki) ze sobą i starają się nie wywoływać wojen - lecz przecież to nie może się udać... dlatego śledzimy losy policjantów, którzy ze względu na zaistniałą sytuację, mają naprawdę trudną pracę.



Przedstawione w GWIEZDNYM PORCIE problemy wydają się ekstremalne i nierealne, ale po głębszej analizie każdy zauważy ukryty przekaz... którego tutaj nie wyjawię, bo zabawa tkwi w odkrywaniu ukrytych znaczeń.



Może nie wszystko mi się podobało, może dialogi mnie czasem drażniły, ale wszystkie te minusy nadrabia kreska, niesamowita praca jaką wykonała Raya Golden. Jest to styl mocno ekspresyjny, wyrazisty. Uwielbiam to, jak narysowała kosmitów, trochę mniej podobają mi się ludzie, zwłaszcza przedstawienie kobiet mnie nie przekonuje, ale i tak jestem pod wielkim wrażeniem. To szczegółowe obrazy, które fantastycznie oddają klimat opowiadanej historii. Artystka doskonale wyczuła kosmiczną atmosferę i dzieli się swym talentem z wielkim rozmachem.



Przepiękne są także kolory - są obłędne! Odpowiada za nie Rachel Hilley i o jejku jakie to jest dobre! Powieść ta wygląda przepięknie, jak jakiś album fotograficzny, z najlepszym papierem i zapachem, który kocha każdy książkoholik. FANTASTYCZNE wydanie, które przykuwa wzrok - idealna na prezent dla fana komiksów, miłośnika powieści graficznych. Jest to bardzo ciekawe SF z interesującym wątkiem miłosnym.

wszyscy jesteśmy kosmitami
7/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie ekspresyjny styl. Ładnie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie dziś wpadła w oko książka Martina i Kinga! już kupowałam i wyobraź sobie, że mnie wywaliło ze strony i potem już nie mogłam znaleźć. :/ kupiłam inną, samego Kinga. Moze kiedyś jeszcze mi sie tamta wyświetli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam... ale warto śledzić takie ciekawe połączenia

      Usuń
  3. Gracias por la reseña. Parece un libro genial. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. The art looks so amazing! Thanks for the wonderful review. I do like George for the most part. But this would be so different from his other work. Thanks so much for the review!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! I have seen this yet. So great to know about it. Thank you! It does look intriguing. Very cool premise too!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie tym komiksem. Chętnie też go kiedyś bliżej poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I'm looking forward to the end of the game of thrones saga once and for all, I saw the series and the moment it started to separate from the book it started to fall. I need another ending xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiedzialam ze George R. R. Martin jest autorem takiej ksiazki.Ciekawe dosyc.

    OdpowiedzUsuń