Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 9 grudnia 2021

#recenzjePi "TRZEBA RATOWAĆ ŚWIĘTA!" Benjamin Renner


Dawno się tak nie uśmiałam! Na każdej stronie - NAPRAWDĘ NA KAŻDEJ - się śmiałam. Toż to jest fantastyczne! Wspaniały komizm sytuacyjny, rodem z Flipa i Flapa. To humor w najlepszym stylu, bezwarunkowy, prawdziwie zabawny, uroczy... doskonały!



Benjamin Renner okazał się mistrzem słowa i rysunku. Ja, z ręką na sercu, nie spodziewałam się takiej BOMBY. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to kreska. Taka, jaką cenię, lubię, niewymuszona, pozornie szybka i nieskomplikowana, trochę jak u mojego innego ulubieńca Olivera Talleca (również Francuz). Kojarzy mi się też z kreską genialnego Quentine'a Blake'a! Te obrazy doskonale oddają komizm i przy okazji są radosne, pełne optymizmu. Kaczka i Królik tworzą zespół nie do zdarcia, a Prosiak... cóż Prosiak ma w życiu ciężko. Jest też Pies, który na każdy problem ma jedną radę: Rozluźnij palce u stóp! (muszę wprowadzić to w życie).
Rysunki, tak jak wspomniałam, proste, jasne, przejrzyste - rewelacyjnie rozplanowane na stronie. Graficznie, wizualnie, to jest KLASA! Wszystko tu do mnie przemawia i mówi jasno TO JEST ZNAKOMITE! Proszę uwierzcie mi - będziecie się śmiać! A wiecie przecież, że zdołować człowieka jest łatwo, zaś sprawić, by się uśmiechnął... och! to jest wielka sztuka!




Fabuła jest teoretycznie prosta. Dwaj postrzeleni, wierzący w Świętego Mikołaja wariaci (czytaj Królik i Kaczka) notorycznie wpadają w kłopoty... tzn. może nawet nie tyle oni, co przez nich wpada w te kłopoty Prosiak. Tak! Prosiak jest cudowny! Ma wielkie serce i... przejmuje się. Gdyby tak mógł się nie przejmować - miałby łatwiej, a jego życie byłoby przyjemniejsze. Lecz on już tak ma - PRZEJMUJĄCY JEST. I ta "teoretycznie prosta fabuła" jest w gruncie rzeczy inteligentną satyrą, którą nie da się wymyślić ot tak. Trzeba mieć wieki talent!




ŚMIECH! ŚMIECH! ŚMIECH! To zdrowie! A w obecnych czasach zdrowie stało się wyjątkowo kruche - więc ŚMIECHU nam trzeba więcej! Koniecznie zaopatrzcie się w ten komiks. I wy i wasze dzieci będziecie, podczas czytania, w doskonałych nastrojach. Mnie ta pozycja poprawiła humor, a mówię wam - to mi było potrzebne... bardzo.




Kultura Gniewu podarowała nam na Święta Bożego Narodzenia CZYSTĄ RADOŚĆ. Nie bądźcie nierozsądni - skorzystajcie! Piękne wydanie, fantastyczna kreska, prostota, która czaruje i humor, który leczy zbolałą duszę... że się tak wyrażę. Kaczka, Królik, Prosiak i Pies czekają właśnie na Ciebie. Święta już tuż, tuż :) uratujecie je?

pokochałam tę pozytywną gromadę szaleńców
8/10
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


22 komentarze:

  1. Ale fajnie, że aż tak przypadła Ci do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już mi się podoba! Zapisuję sobie tytuł.Uwielbiam książki z świątecznym klimatem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa jestem tego komiksu, przyda mi się trochę śmiechu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdemu się przyda - zwłaszcza w tak dołującej pandemii

      Usuń
  5. Zapowiada się cudnie. Też mam wielką chęć zapoznać się bliżej z tym tytułem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sezon na świąteczne opowieści. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wrażenie, że spodobałaby mi się ta książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh, what a fun one! This looks like the best of the season! Great find!

    OdpowiedzUsuń
  9. So enjoyable! Love it! Adoring the art!

    OdpowiedzUsuń
  10. Such wonderful humor and drawing! Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  11. Serdeczne dzięki. Kupię tę ksiązkę mojego 13-letniemu wnukowi!!!

    OdpowiedzUsuń