Łączna liczba wyświetleń

piątek, 24 grudnia 2021

#recenzjePi "ŚWIĄTECZNE TAJEMNICE najlepsze opowiadania kryminalne TOM II" Otto Penzler (wybór i redakcja) wielu autorów


TOM 2 ŚWIĄTECZNYCH TAJEMNIC pod rewelacyjnym opracowaniem Otto Penzler'a musiał odnaleźć drogę do mojego domu! I tak, jak uwielbiam pierwszą cześć zbioru opowiadań świątecznych, tak zakochałam się w drugiej bez reszty. Jestem naprawdę wdzięczna Wydawnictwu Zysk i S-ka, że postawił na te książki, że nam je podarował. Są to skarby literatury - rewelacyjny przegląd krótkiej formy - przez wieki, lata, epoki. Coś cudownego!


Mamy tu moc opowiadań! Absolutne przepełnienie! Jak dobrze policzyłam, to jest tu aż 30 historii! Różnych, przeróżnych autorów! Od klasyków, pod współczesnych! Smaczne! Wyróżniające się, odróżniające się, wciągające, bawiące i straszące! Ach! Czegoż tu nie ma! Aż mi same wykrzykniki się piszą!!!!!!!!



Otto Penzler, to chyba mój ukochany zbieracz opowieści. Ma do tego niebywałą smykałkę. Słuchałam ostatnio z nim wywiadu właśnie to tych jego zbiorach opowiadań i przyznał, że powstanie książki trwa rok, a on w trakcie jego trwania czyta tysiące historii! I to widać. Ten człowiek kocha książki, prowadzi znaną w Nowym Jorku księgarnię i jest prawdziwym magikiem, jeśli chodzi o dania złożone ze słów.



Jak ta książka wygląda? Została podzielona na 5 części : (1) PRZERAŻAJĄCE OPOWIADANIA ŚWIĄTECZNE, (2) ZASKAKUJĄCE OPOWIADANIA ŚWIĄTECZNE, (3) WSPÓŁCZESNE OPOWIADANIA ŚWIĄTECZNE, (4) ZAGADKOWE OPOWIADANIA ŚWIĄTECZNE, (5) KLASYCZNE OPOWIADANIA ŚWIĄTECZNE. Już sam ten podział przyprawia o pozytywny zawrót głowy.



Znajdziecie tu Agathę Christie i Mary Higgins Klark, jest też mój ulubieniec G.K. Chesterton, moim odkryciem stał się O. Henry ze swoim krótkim cowboyskim tekstem. Niezwykła, klimatyczna Ethel Lina White i wspaniały Robert Louis Stevenson... a to dopiero początek. Penzler sypie prezentami z rękawa, który zdaje się być nieskończony.



Nie wiem jak wy, ale ja przepadam za sięganiem po opowiadania w okresie zimowym, pod koniec starego i z początkiem nowego roku krótka forma dla mnie smakuje najlepiej. Jest też to idealny sposób na poznanie pióra autora i rozeznanie się, czy warto sięgnąć po jakąś większą rzecz ów twórcy.



PIĘKNIE wydane książki, TOM I i TOM II robią niesamowite wrażenie i są naprawdę gruuuuuuuube. Oprawa twarda z klimatycznym obrazem na okładce, z elegancką obwolutą. Wspaniała na prezent! Nie macie pojęcia, jak się cieszę, że posiadam te zbiory u siebie. Wszystkim BARDZO POLECAM.

WESOŁYCH ŚWIĄT!
9/10
tom 2
seria ŚWIĄTECZNE TAJEMNICE
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π


16 komentarzy:

  1. Jakie zacne nazwiska. To na pewno warty uwagi zbiór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę kiedyś przeczytać ten zbiór choćby z uwagi na obecność historii spod pióra Agathy Christie i Mary Higgins Clark :)

    OdpowiedzUsuń
  3. OH it looks amazing. Such a wonderful review. Merry Christmas!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lovely! Awesome write up and great photos too. Thanks so much! Happy Happy Joy Joy on this Christmas eve!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wonderful review! Looks like a great edition to the home library! Especially, for a winter's days indeed! Happy holidays!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie dwa tomiszcza to rozrywka do Nowego Roku:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam ochotę na oba te tomy i myślę się w nie zaopatrzyć w najbliższym czasie. :)

    OdpowiedzUsuń