Łączna liczba wyświetleń

środa, 22 grudnia 2021

#recenzjePi "Ania z Szumiących Topoli" L.M. Montgomery


To już czwarty tom ANI w nowym tłumaczeniu Marii Borzobohaty-Sawickiej od Wydawnictwa Wilga. Jest to wydanie kolekcjonerskie i naprawdę cudownie się prezentuje na półeczce, co stanowi mocny argument za tym, by kupić ten zestaw wspaniałej klasyki na prezent.


Ja uwielbiam wracać do ANI i to nie tylko z sentymentu, jakim darzę tę serię, ale także z powodów czysto literackich. Jest to pięknie napisana opowieść o niezwykłej dziewczynce, dziewczynie i w końcu kobiecie. Miło było z nią dorastać, ale możliwe, że jeszcze milej jest ją poznawać od nowa, z głową pełną własnych życiowych doświadczeń.




Lucy Maud Montgomery stworzyła coś absolutnie wyjątkowego i muszą to przyznać wszyscy, nawet Ci, którzy za rudowłosą panienką nie przepadają. To ikoniczna postać, która łączy pokolenia, bo składa się na nią cały wachlarz emocji. Każdy i każda może z ANI odnaleźć trochę siebie. Główną jej siłą jest oczywiście kosmicznie wielka WYOBRAŹNIA, ale nie tylko. ANIA odznacza się siłą, o jakiej można pomarzyć. Przecież ona nie miała łatwego życia, a potrafiła cieszyć się każdym dniem. To piękny wzór!




ANIA Z SZUMIĄCYCH TOPOLI przedstawia historię dziewczyny, już kobiety, która musi stawić czoło nowym wyzwaniom - pracy. Jako dyrektorka szkoły spotyka się z wieloma trudnościami i nie wszędzie jest mile widziana. To dla wrażliwej osoby nie jest łatwa rzecz... lecz ANIA ma Gilberta... och jak ja kocham tę parę! Nie będę wam tu opowiadać więcej o tym tomie, bo i tak trzeba czytać od pierwszego, a ja nie chcę zbyt dużo zdradzać.



Śliczne, eleganckie wydanie idealnie wpasuje się w najbardziej wyeksponowane miejsce w waszej biblioteczce, a to nowe tłumaczenie! Ono jest świetne i warto poznawać ANIĘ właśnie w tej wersji. Czyta się to błyskawicznie, a radość jest naprawdę duża. Dla mnie skarb.

ANIU... silna z Ciebie dyrektorka
8/10
tom 4
seria Ania z Zielonego Wzgórza
Wydawnictwo Wilga
π


9 komentarzy:

  1. Mam wielki sentyment do całej tej serii. I oczywiście posiadam całą w domu, niektóre części nawet w kilku różnych egzemplarzach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mną jest podobnie :) ta seria od Wilgi jest moją drugą serią ANI - mam też te stare wydania :)

      Usuń
  2. Oooo to chyba nowa wersja Ani z szumiących Topoli, bo ja mam ale bardzo starą. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to nowe wydania i nowe tłumaczenie ❤ świetne

      Usuń
  3. Po latach wróciłam do pierwszego tomu, ale dalej mnie nie zachwyca... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy przepada za Anią, ja bardzo lubię i jeszcze bardziej doceniam.

      Usuń
  4. Muszę kiedyś wrócić do serii o Ani. Mam wszystkie części,ale w innym wydaniu. Jeszcze raz wszystkiego dobrego na święta!

    OdpowiedzUsuń