Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 15 kwietnia 2021

#recenzjePi "NOCNY OGRODNIK" Jonathan Auxier


Opowieści mają wielką moc, potrafią czasem nawet uratować życie. Zawsze o tym wiedziałam i wie to również autor "Nocnego Ogrodnika" Jonathan Auxier. To wyjątkowa książka, pełna tajemnic, odwagi i grozy, która czai się w niebezpiecznych marzeniach - tak, bo widzicie, w stwierdzeniu, które mówi, by uważać, czego sobie życzysz... jest wiele prawdy.


"Nocny Ogrodnik" tak bardzo mnie wciągnął, że przeczytałam go praktycznie w jeden dzień (pierwszy rozdział zaczęłam parę dni temu, a dzisiaj doczytałam resztę, czyli ok. 360 stron). Jest to świadectwo zwinnego pióra, świetnego stylu i fascynującej historii. Pisarz zafundował mi wiele przyjemności, przyprawił o mocniejsze bicie serca i podarował kufer pełen inspiracji.



Najbardziej podoba mi się w tej książce nacisk na siłę, jaką mają w sobie opowieści. Czar, jaki roztacza dobra historia potrafi zahipnotyzować nawet najtwardszego zawodnika. Poznajemy rodzeństwo, które musi samo radzić sobie w życiu. Rodziców nie ma, jest tylko pustka i desperacka ucieczka od sierocińca. Molly opiekuje się baratem jak potrafi, a jej największą bronią przeciw światu są właśnie opowieści, to urodzona bajarka. Kip zaś jest obdarzony odwagą, która dodaje im obojgu wiary, że pomimo trudności, wszystko na końcu będzie dobrze. Trafiają do tajemniczego domu, który jest owiany złą sławą i każdy mądry człowiek trzyma się od niego z daleka.



Dom ten stoi blisko pewnego dziwnego drzewa - drzewa, które wręcz z niego wyrasta. Cóż to za okaz i dlaczego mieszkańcy pozwalają, by ów okaz panoszył się pod ich dachem? Sprawa jest poważniejsza, niż mogłoby się na początku wydawać. lecz drzewo nie jest jedynym problemem... problem największy stanowi upiorny Nocny Ogrodnik. Człowiek? Duch? A może żywy trup? Chodzi w cylindrze, z konewką i zgniłymi liśćmi przyklejonymi do butów. Brzmi dobrze? No ja myślę!



Jonathan Auxier tak naprawdę snuje opowieść o wielkiej niewoli, o łańcuchach, w które niemal zawsze sami się zakuwamy. Rozpaczliwie pragniemy rzeczy, których nie możemy mieć. Pogrążamy się w smutku. Wpadamy w otchłań szaleństwa... a Nocny Ogrodnik karmi swoje żarłoczne drzewo naszą energią, wysysa z nas chęć życia, łamie nas, zabija. To bardzo mądra książka i jestem pewna, że zarówno stary jak i młody wyniesie z niej coś dla siebie.



Nie mogę nie wspomnieć o cudownym wydaniu. Okładka, na której widnieje ilustracja Macieja Szymanowicza sprawia, że to najpiękniejsza szata, spośród tych, które powstały. Serio! Żadne zagraniczne wydanie nie dorównuje temu, naszemu, polskiemu. Jestem dumna.
"Nocnego Ogrodnika" oczywiście polecam. Sięgnijcie po tę pozycję niezależnie od ilości wiosen na karku. Ta książka ma szansę spodobać się każdemu... zwłaszcza, że jest bardzo, ale to bardzo tajemnicza...

uważaj, czego pragniesz
8/10
Wydawnictwo :Dwukropek
π



36 komentarzy:

  1. Wybrałaś czy dostałaś? :)

    Wciągnęła mnie ta opowieść a teraz czekam na premiery od Dwukropka - w sensie nie do domu ale moze kiedyś uda mi sie przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o morał to i tak dostrzegą go dorosli bo dla dzieci liczy sie przygoda.. taka prawda

      Usuń
    2. wybrałam - to ostatnia jaką od nich mam i bardzo mi się podobała :) też jestem ciekawa premier

      Usuń
    3. z tym morałem - całkowita racja
      dlatego to dobra książka dla każdego wieku

      Usuń
    4. Które premiery najbardziej? :)

      Dla malutkich dzieci też? ;)

      Usuń
    5. SZPILKA bardzo mnie zainteresowała :) lubię książki dla najmłodszych - mają w sobie coś cudownego
      ale każda nowość od nich wydaje się ciekawa :)
      a Ty? na którąś czekasz szczególnie?

      Usuń
    6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    7. Kapelusznicy, Greenglass House.. Magik i złodziejka Strażnik Klejnotu

      i nie tylko ;)

      Usuń
    8. Tak. Widziałam wszystko i też jestem bardzo ciekawa jakie są n

      Usuń
    9. nie wiem... okaże się pewnie na dniach

      Usuń
    10. Lada dzień? Kiedy masz pisać?

      Usuń
    11. jeszcze nie wiem, czy przyślą coś

      Usuń
  2. To patriotyzm okładkowy każe zdobyć i przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyczuwam w książce tej coś magicznego i będę ją chciała kiedyś przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i tak, jest bardzo magiczna :)

      Usuń
  4. Ależ Cię ta książka wciągnęła. Jestem zaciekawiona tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Koleżanka mówiła mi, że świetna i obiecała mi pożyczyć. Nie powiedziała tylko kiedy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo ciekawa i tajemnicza książka z interesującymi bohaterami

      Usuń
  6. Recenzja bardzo zachęcająca, ale ja nie jestem nią zainteresowana.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresowałaś mnie tą książką, chociaż ewidentnie nie czuję się przedstawicielką grupy docelowej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem tę obawę, ja bardzo lubię sięgać po takie baśniowe opowieści i sądzę, że każdemu dobrze od czasu do czasu zrobią :)

      Usuń
  8. Myślę, że też by mnie wciągnęła ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaintrygowałaś mnie tą publikacją :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo interesujace :) Lubie takie historie... tajemnicze trzymajace w napieciu. Skusilas mnie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się :) jestem pewna, że przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń