Łączna liczba wyświetleń

piątek, 20 września 2019

#recenzjePi "Człowiek nietoperz" Jo Nesbø


Szalenie zależało mi na poznaniu twórczości Jo Nesbo... i sięgnęłam po pierwszy tom.
Trochę się rozczarowałam. Miałam większe oczekiwania, ale jest to w końcu jego start, więc domyślam się, że z biegiem tomów jest coraz lepiej.
Nie przekonała mnie ta historia. Intryga też nie powaliła. Wciągnęłam książkę w dwa dni i to właśnie jest ten typ, który się czyta i zapomina.

Ale, ale... jest to oczywiście dobry kryminał. Może skuszę się na następne części - z ciekawości i szybkości czytania. Właściwie frajda jest... tyle, że jednak nie w moim stylu. A przynajmniej ta część.
Nie chodzi o sposób w jaki została napisana - bo została napisana sprawnie i ładnie. Chodzi o samą historię - nic mi się w niej nie podobało...

* warte uwagi są aborygeńskie opowieści;
* morderca jest dość nudny;
* akcja z lekka naciągana (prywatne odczucie);
* brak pewnej ciągłości, szarpane wątki;
* czytelnik nie jest w stanie nawiązać relacji z bohaterami, są obcy, dalecy, nieprawdziwi;
* dla mnie nie jest to inteligentna akcja, raczej wymuszona;
* kryminał to zagadka, w którą może się pobawić czytelnik - nie znalazłam tej frajdy, a przynajmniej nie znalazłam tego, czego szukałam (może miałam zbyt wygórowane żądania a to przecież jedynka, reszta pewnie lepsza, tzn. musi być lepsza skoro Jo Nesbo jest uznawany za takiego króla intryg);
* mordownia jest - ten kryminał krwawi

Daję
6/10

bo to DOBRA książka w swoim lekkim, kryminalnym gatunku...


tom I
cykl: Harry Hole
seria: ślady zbrodni
Wydawnictwo Dolnośląskie


 π 



22 komentarze:

  1. Cały ten cykl cały czas przede mną. To jeden z moich największych czytelniczych wyrzutów sumienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja musiałam poznać Jo... i tak sobie wyszło, ale tyle jeszcze zostało ;)

      Usuń
  2. Do wszystkich piszących recenzje - kiedy Wy to wszystko czytacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przy śniadaniu, obiedzie, kolacji, przed snem, zawsze pół godziny po południu dla odpoczynku, dużo w weekendy. :)

      Usuń
    2. Ja jeszcze w pociągu, bo mam daleko do pracy :)

      Usuń
    3. Ha! Ja też wszędzie, gdzie się da :) Teraz zaczyna mi się dość trudny czas, więc recenzji będzie mniej... choć może przypomną książki, które kiedyś czytałam... :)

      Usuń
  3. W ogóle nie znam jego twórczości. Pewnie dlatego, że jestem na bakier z kryminałami. Teraz czytam Bondę, bo uznałam, że wstyd nie znać. ;p Nie jest zła!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nesbo też dopiero przede mną. Moze mi podejdzie może nie. Zobaczymy która z nich będzie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam jego kilka książek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czemu, ale lubię wszystko co Nesbo napisze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, ja chyba trochę mniej, ale też uważam, że facet dobrze pisze.

      Usuń
  7. Słyszałam o tym cyklu, a autora znam z książki "Syn", która mnie wkręciła. Dam z pewnością i tej serii szansę w swoim czasie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę w końcu zabrać się za twórczość Jo Nesbo. Szczególnie interesuje mnie cykl o H. Hole i chciałam właśnie od początku zacząć, czyli od "Człowieka nietoperza", choć kiedyś obiło mi się o uszy, że lepsze są właśnie dalsze tomy. W każdym razie, jak ten pierwszy mnie nie porwie, ale i też nie odrzuci zupełnie, to po kolejne też sięgnę, licząc wtedy na bardziej satysfakcjonujące lektury.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam tę książkę i "Karaluchy" na półce, ale jakoś nie ciągnie mnie, żeby sięgnąć. Głównie dlatego, że to kieszonki, a najczęściej mam czas na czytanie dla przyjemności wieczorami. Wzrok już nie ten ;) Spotkałam się też z opiniami, że pierwsze części są średnie, dopiero później jest super. Twoja opinia dołącza do tych umiarkowanie zachwyconych, co dodatkowo nie zachęca mnie do czytania. Ale kiedyś pewnie w końcu to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba muszę się zgodzić ;) oby dalsze części faktycznie były lepsze.

      Usuń