Łączna liczba wyświetleń

środa, 18 września 2019

#recenzjePi "Atlas Tolkienowski" David Day


Po raz kolejny David Day mnie uszczęśliwił! „ATLAS tolkienowski” jest, podobnie jak „Bitwy w świecie Tolkiena” – przepiękny! To wydawnicze cudo, które już od samego patrzenia sprawia masę radości. Uważam, że to idealna książka oczywiście dla fana mistrza, ale także dla kogoś, kto kocha wypieszczone książki i zachwycające ilustracje. Szukacie prezentów? To macie tu świetną propozycję.


David Day przedstawił nam, w ogromnym skrócie, całą mitologię tolkienowskiego świata i zrobił to bardzo sprawnie. Mamy tutaj również przejrzyste wykresy, które układają chronologiczny ciąg zdarzeń, ale również pokazują np. faunę Śródziemia, rody Śródziemia itd., itp.. To prawdziwa skarbnica wiedzy, która dodatkowo cieszy oczy, ponieważ, jak już wspomniałam, ilustracje (wielu autorów) są wspaniałe.  


Ja nie mogę się do niczego przyczepić. Jasne, że jest to uproszczona wersja, tak przecież bogatego świata mistrza, ale jeśli chcecie wersję pełną, to sięgacie po książki Tolkiena, a nie po atlas. Atlas jest po to, by w sposób jasny wyłożyć pewne treści, w tym przypadku jest to kompendium wiedzy o historii tego przewspaniałego uniwersum.
Mnie podobało się wszystko i dostałam dokładnie to, czego oczekiwałam, a nawet więcej, bo wykonanie „ATLASU tolkienowskiego”, jak i wykonanie wcześniej już przeze mnie recenzowanej książki pt. „Bitwy w świecie Tolkiena”, jest wybitne. To przykład pieczołowitości i zapewne wielkiej pracy redaktorów, ilustratorów, grafików, całego wydawnictwa – świetna rzecz i szalenie miło ją mieć u siebie.
9/10 ponieważ tylko Tolkienowi mogłabym dać dychę      


Wydawnictwo Zysk i S-ka


 π 



20 komentarzy:

  1. Wydanie przepiękne, więc choćby dla samej szaty graficznej warto po tę książkę sięgnąć. A i dla treści też oczywiście. Będę zatem chciała zapoznać się kiedyś z tą pozycją. Przy okazji polecę ów tytuł jednej znajomej osobie, która uwielbia twórczość Tolkiena. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego typu wydawnictw mam tylko podobny atlas, jednak napisany przez autorkę, której imienia i nazwiska nie pamiętam. Więcej w nim treści, a mapki są jako dodatek. Chyba forma w jakiej jest ten atlas, który recenzujesz jest lepsza.

    Lubię co jakiś czas poczytać coś o historii Polski czy Europy.

    Ale takie miałem odczucia względem pogody. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest śliczna i cieszy oko. Nie jest bogata w treść, ale jest treściwa ;) czyli raczej tak, jak być powinno w przypadku takich publikacji :)

      Usuń
  3. Dla miłośników Tolkiena to istny rarytas!

    OdpowiedzUsuń
  4. A wczoraj tak chodziłam wokół mojej półki z ksiązkami i popatrywałam na "Władcę Pierścieni" czy to już pora na piąty rereading :) I uznałam, że tak, ale najpierw chcę przypomnieć sobie "Hobbita" i mój ukochany "Silmarillion". Nie wiedziałam, że taka wspaniała ksiązka jak prezentujesz istnieje, ale robiąc ów rereading Tolkienowski zamierzam uzupełnić moją biblioteczkę o wszystko, czego mi brakuje i chyba zapędzę się aż do tej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie należy do najtańszych, ale myślę, że będziesz zadowolona. Jest śliczna i dobrze "zbudowana", ma co ma mieć i dla kogoś, kto zaczytuje się w Tolkienie jest wisienką na torcie.

      Usuń
  5. Ciekawa książka, ma świetną szatę graficzną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety, ale nie moja bajka. Tym razem odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, tym razem kompletnie nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety nie dla mnie :(
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś pięknego. Mam wrażenie że już gdzieś widziałam tą książkę. Tylko w której to było księgarni. Jak Tolkien to ja zawsze 😃

    OdpowiedzUsuń