Łączna liczba wyświetleń

sobota, 27 stycznia 2024

#recenzjePi "WYOSTRZONY UMYSŁ wzmocnij swoją uwagę i koncentrację dzięki codziennym ćwiczeniom z uważności" Amishi P. Jha

WYOSTRZONY UMYSŁ Amishi P. Jha, to bardzo ciekawa, warta uwagi pozycja. Autorka uczy czytelnika, jak panować nad umysłem, ale nie są to jakieś śmieszne "porady na zdrady" a mądre ćwiczenia i próba uświadomienia nam, ludziom dnia codziennego, że dajemy się pożreć własnym emocjom i myślom.

Nie wiem jak inni, ale ja potrzebuję takich ćwiczeń. Zdecydowanym plusem tej pozycji jest brak podręcznikowych, poradnikowych hasełek, które zawsze mnie doprowadzają do furii. Autor w takim wydaniu próbuje raczej udowodnić wszystkim, że jest najmądrzejszy i że zawsze wie lepiej... tu tego nie ma. Owszem, może i książka czasem sprawia wrażenie, że zatacza koło, że Jha wraca do tego, co już było, że się powtarza... ale chyba o to w tym ćwiczeniu chodzi - o systematyczne powtarzanie pewnych czynności, które w przyszłości zaowocują w miarę spokojnym umysłem, a przynajmniej umiejętnością panowania nad złymi myślami, natarczywymi i niechcianymi.


Może Amishi nie odkrywa tutaj żadnych nowości, to raczej na nowo opowiedziana historia medytacji i zawarte w niej ćwiczenia w ujęciu najlepszym, na jakie wpadła autorka. Jednak ja mam szczerą nadzieję znaleźć te (na początku) trzy minuty każdego dnia na świecenie swą mentalną latarką w oddech i skupienie się wyłącznie na nim, czyli na swoim ciele, a nie na milionie myśli przebiegających przez mą biedną, małą głowę. Chcę być jak Puchatek!


WYOSTRZONY UMYSŁ bardzo mi się podobał. Już zaczęłam ćwiczyć i powiem, że jest to trudne zadanie - a przypominam, że na tę chwilę mowa jest o 3 minutach!!!! dziennie... Szokująca jest świadomość, jak słabo panujemy nad sobą, nad sowim ciałem i umysłem. Jesteśmy jak zaprogramowane przez świat, system, społeczeństwo - roboty... jejku... jakie to strasznie smutne.... ale są sposoby i te sposoby można zacząć poznawać właśnie od tej książki.

wyłączam się i nie ma mnie
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π

5 komentarzy: