Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 22 stycznia 2024

#recenzjePi "WYCZAROWANIE ŚWIATŁA" V.E. Schwab

Ostatni tom serii ODCIENIE MAGII V.E. Schwab WYCZAROWANIE ŚWIATŁA przynosi czytelnikom naprawdę satysfakcjonujące zakończenie wszystkich wątków. Choć nie jest to moja ulubiona seria, nie jest nawet tą bardziej lubianą, to doceniam kreację świata, pomysł na fabułę i ciekawych bohaterów. Jest to fantastyka młodzieżowa a nie posiada wątku romantycznego charakterystycznego dla tej grupy wiekowej. Nie ma naiwnych uniesień i czułych słówek - raczej jest po prostu normalnie, nie cukierkowo, a jednak interesująco.

Styl pisarki może nie należy do wybitnych, ale jest wciągający i prezentuje dużą grację w posługiwaniu się piórem. Sama opowieść nie dłuży się, choć przecież napisać trzy tomy, które trzymają dobry poziom, nie jest łatwo. Tutaj to się udało, a ten ostatni jest chyba najbardziej intensywny. Może dlatego, że czytelnik wyczekuje tego finału, ale chyba WYCZAROWANIE ŚWIATŁA naprawdę uniosło potencjał całej serii.


Zastanawiam się, czy mnie coś zawiodło, i chyba nie... Powodem może być mój absolutny brak jakichkolwiek oczekiwań względem tej serii. Jedyne, co o niej wiedziałam wcześniej, to to, że jest ogromnie popularna. Te książki były wszędzie, okładki wylewały się z każdego kanału o książkach a o samej autorce wspominano wyłącznie w zachwytach. Pewnym jest, że zamieszała w literaturze fantastycznej i nadała nowe kierunki. Myślę, że znajdzie się, o ile już się nie znalazło - wielu naśladowców.


Więcej, niż to, że się nie zawiodłam - właściwie nie mogę napisać. To seria, w którą, jeśli się wejdzie, to zechce się ją dokończyć. Była to ciekawa przygoda a każdy Londyn miał w sobie pewną nowość, w którą chętnie się przeskakiwało. Wątki ładnie się ze sobą splatały i dopełniały się - to przemyślana historia, dopracowana i zwyczajnie ładna.

koniec musi być wielki
tom 3
ODCIENIE MAGII
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π

3 komentarze:

  1. Czasami brak oczekiwań jest zwyczajnie potrzebny.

    OdpowiedzUsuń
  2. To dobrze, że chciało Ci się ją dokończyć, ja teraz wziełam z biblioteki jakis odmóżdżacz, bo myslałam, że tego potrzebuję, i strasznie się męczę.... ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń