Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 28 lipca 2022

#recenzjePi "RADOŚĆ ŻYCIA czyli jak zwyciężyć depresję - terapia zaburzeń nastroju" David D. Burns

To prawdopodobnie jedna z najlepszych książek, jakie czytałam w tematyce depresji, złego samopoczucia, problemów ze stresem, z obniżoną samooceną. Jest świetna, ponieważ jest konkretna, przepełniona informacjami i każdy może z niej skorzystać, gdyż napisano ją w niezwykle przystępny, jasny sposób.

Dawid D. Burns, czyli światowej sławy specjalista lekarz, człowiek o wybitnym, otwartym umyśle, któremu zależy na pacjentach i na odkryciu najskuteczniejszej drogi do zdrowia... do normalności. Od pierwszych stron poczułam, że temu facetowi można zaufać i wkręciłam się.
RADOŚĆ ŻYCIA, to taki podręcznik samopomocy, ale proszę, nie bójcie się tej etykietki. Ja sama szerokim łukiem omijam wszelkie poradniki - lecz to nie jest ten przypadek. Mamy tu do czynienia z ogromną skarbnicą wiedzy i cennymi - nie tyle radami, co konkretnymi faktami. Czytelnik dostaje wiele przykładów, ćwiczeń, testów i jeśli poświęci im czas, to korzyści będą... myślę, że przynajmniej duże.


Jak już wspomniałam - wkręciłam się nie na żarty. Nie jest łatwo wytrwać w wypełnianiu wskazówek autora, ale zdecydowanie warto. Wiele się o sobie dowiedziałam i wiele dowiedziałam się o ludzkiej psychice, o mojej psychice. Czasem były to rzeczy niemiłe, ale dobrze zdawać sobie sprawę i z nich, bo tylko wtedy możemy nad nimi pracować.


Należy podkreślić, że ta pozycja jest naprawdę rewelacyjnie napisana. Lekko, ale z wielką czułością i wrażliwością. Nie ma tu nadęcia, nie czuć EGO autora, jest raczej skromność i chęć pomocy. Burns staje się naszym przyjacielem, przewodnikiem i faktycznie jego RADOŚĆ ŻYCIA ma moc, pomaga, może nie jest to magiczna książka i nie wymaże naszych problemów, ale z pewnością będzie doskonałym początkiem do samopomocy.


Wielkie wrażenie robi ilość przekazanej przez Burnsa wiedzy. To kopalnia skarbów, podróż, które bogaci. Jestem bardzo zadowolona z tej pozycji i szczerze ją polecam - sama będę wracać do RADOŚCI ŻYCIA, cały czas do niej zaglądam, każdego wieczoru staram się pokonać własne ograniczenia i niechęć do zmian. To świetna rzecz!

radość? gdzie ją znaleźć?
8/10
Wydawnictwo Zysk i S-ka
π

13 komentarzy: