Łączna liczba wyświetleń

piątek, 3 września 2021

#recenzjePi "Sowa zwana Gwiazdą" Helen Peters (tekst), Ellie Snowdon (ilustracje)


Moje drugie spotkanie z Dębową Farmą wypadło - jak się spodziewałam - uroczo. Jest to seria książeczek dla dzieci, gdzie każdy tom przybliża życie innego zwierzęcia. Tym razem pod lupę bierzemy SOWĘ.


Jasmine i jej przyjaciel Tom znajdują sowę płomykówkę, która na skutek zderzenia z szybą w starej stodole jest nieprzytomna. Dzieci zabierają ją do domu Jasmine, bo mama dziewczynki jest weterynarzem. Tak zaczyna się pełna ciepła, sytuacyjnych gagów i mądrych rad opowieść o Gwieździe.



Mamy też wątek zbliżającego się Halloween i pewnej TAJNEJ IMPREZY, z której wynikną duże problemy dla naszych bohaterów. Będzie też Herbatnik - chomik, który zdecydowanie nie chce paść ofiarą sowy.



Już czytając "Wydrę zwaną Kamyczkiem" zrozumiałam, że to bardzo miła seria. Jest napisana prostym stylem, ale to tutaj się sprawdza. Nie są też to jakieś wymyślne przygody, akcja jest budowana w sposób spójny, lecz bez większych zaskoczeń - ale to też nic, bo w tej serii najcenniejszy jest walor edukacyjny.



Dziecko dowiaduje się naprawdę wiele o SOWACH, ich zwyczajach i zaczyna rozumieć świat tych pięknych drapieżników. Uważam, że to idealna seria dla tych, którzy kochają zwierzęta, jest to też świetna zachęta do zgłębiania wiedzy i poszczególnych gatunkach. Myślę, że ta seria może sprawić, że wsze dzieci będą chciały zostać weterynarzami - moim zdaniem, to świetna kariera.



Nie mogę zapomnieć o ilustracjach, które choć nie wybitne, to wzbudzają w człowieku jakąś nostalgię, sentyment. Wydanie kojarzy mi się z czymś słodkim, z czymś kochanym i lubianym. Książeczki te są tanie i warto w nie zainwestować.

SOWA - tajemnicza, niebezpieczna, piękna
6/10
tom 8
seria DĘBOWA FARMA
Wydawnictwo Wilga
π

12 komentarzy:

  1. Przyznam, że ja o sowach nie wiem zbyt wiele, więc pewnie dla mnie samej byłaby to ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  2. Such beautiful artwork! Lovely post! We have barn owls around here..fasinating to watch.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że to miła seria, ale ja nie planuję po nią sięgać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię tego typu publikacje dla dzieci o zwierzętach. Z tą konkretną serią nie miałam akurat bliższego kontaktu, ale lubię choćby cykl "Zaopiekuj się mną" Holly Webb.

    OdpowiedzUsuń