Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 27 września 2021

#recenzjePi "DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE złoty sokół teksański" Maciej Jasiński (scenariusz), Piotr Nowacki (rysunki), Norbert Rybarczyk (kolory)


Drugi tom serii komiksów dla młodszych dzieci DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE prezentuje się świetnie. Chyba nawet podoba mi się nieco bardziej od pierwszego - a pierwszy mi się podobał. ZŁOTY SOKÓŁ TEKSAŃSKI zabiera Misia Zbysia i Borsuka Mruka na urlop. Gdzie? No to teraz uważajcie DZIKI ZACHÓD! Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam westerny i ta miejscówka mi przypadła go gustu.



Lecz czy urlop będzie spokojny? Czy nasi bohaterowie odpoczną po trudnych śledztwach? A może będą musieli rozwiązać kolejną zagadkę i ująć złoczyńcę? Problem jest poważny, bo ukradziono słynnego Złotego Sokoła - figurkę, która ma bogatą historię i został wykonana dawno temu przez Indian.



W tych komiksach podoba mi się prostota, która wciąga. Detektywi są niesamowicie uroczymi postaciami, a ich śledztwa pobudzają wyobraźnię dziecka. Piękną zabawą jest odnajdywanie bohaterów na dużych obrazach, gdzie autorzy zaserwowali nam bogactwo barw, elementów i wiele możliwości interpretacji. Z takiej jednej planszy może powstać wiele niezależnych od siebie opowieści.



Już pisałam, że Piotr Nowacki to uzdolniony rysownik, który ma rozpoznawalny styl. Jego fantazja jest zaraźliwa i - co najważniejsze - świetnie współgra z fantazją dziecka, a to nie lada sztuka. Jestem również zachwycona kolorami, o które zadbał Norbert Rybarczyk... i oczywiście scenariusz Macieja Jasińskiego - świetna współpraca.



Seria DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE na tropie, to przyjemna, ciekawa, barwna i zajmująca umysł małego czytelnika opowieść, w której można wykazać się spostrzegawczością i wyobraźnią. Książki zostały pięknie wydane i jestem pewna, że dzieci z radością będą do tej publikacji wracać.

urlop na Dzikim Zachodzie? może to nie jest najlepszy pomysł...
6/10
tom 2
seria DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


8 komentarzy: