Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 19 września 2021

#recenzjePi "DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE lis, ule i miodowe kule" Maciej Jasiński (scenariusz), Piotr Nowacki (rysunki), Norbert Rybarczyk (kolory)


Właśnie poznałam pierwszy tom przeuroczej serii dla dzieci DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE. Jest to komiks przeznaczony dla młodszych dzieci i sprawdza się doskonale. Jest częściowo interaktywny, bo mamy tu parę dużych obrazów, które zajmują dwie rozłożone strony i zawierają masę elementów z których możemy tworzyć mniejsze historie i odnajdywać naszych bohaterów. Troszkę przypominają mi mojego starego, dobrego GDZIE JEST WALLY i to bardzo miła podróż w czasie.


Przede wszystkim jest to KOMIKS, z miłymi dialogami, bardzo ciepłymi i słodkimi jak MIÓD. Ach ten miodek. Kto z was nie lubi miodu niech lepiej się nie zgłasza. Ja za miodem szaleję... jak lis? A może MIŚ ZBYŚ? Bo zawsze jestem na jego tropie.



MIŚ ZBYŚ i BORSUK MRUK są bardzo dobrze skonstruowani. Mają mocno zarysowane charaktery, różnią się i jednocześnie się dopełniają. Ich śledztwo dotyczy kradzieży wyżej wspomnianego miodku. Poszkodowane pszczoły proszą o pomoc... co z tego wyniknie?
Fabuła jest prosta, ale jak już wspomniałam - urocza. Idealna dla małego dziecka. Komiks został świetnie narysowany przez Piotra Nowackiego, który już mnie przyzwyczaił do swojego oryginalnego stylu w OMie. Jego kreskę łatwo rozpoznać i jest to wielka zaleta - oczywiście.



Kolorem zajął się Norbert Rybarczyk i również spisał się na medal. Piękne, jasne barwy, pełne radości. Postaci i świat odrysowany przez Nowackiego ożył i żyje intensywnie.



Maciej Jasiński odpowiadał za scenariusz i widać, że ten podział sprawdził się, bo każdy z twórców wyczuł potrzeby małego czytelnika i ich połączone siły dały przemiły efekt. Jeśli macie dzieci i chcecie im sprawić radość - to to się nada.



Nie mogę nie wspomnieć o tym, jak MIŚ ZBYŚ wygląda - a wygląda oszałamiająco. Uwielbiam to, w jaki sposób Kultura Gniewu wydaje swoje komiksy. To wspaniałe, dopracowane albumy, które cieszą oko i umysł.

gdzie miód?! no pytam się, gdzie on jest?!
7/10
tom 1
seria DETEKTYW MIŚ ZBYŚ NA TROPIE
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


13 komentarzy: