Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 8 sierpnia 2021

#recenzjePi "ZBRODNIA NIE PRZYSTOI DAMIE" Robin Stevens


Książka, która pozwala zapomnieć o problemach, która odrywa od codzienności, która wciąga, która bawi i która zachwyca promiennym, inteligentnym, spójnym stylem. "ZBRODNIA NIE PRZYSTOI DAMIE", to pierwszy tom serii ZBRODNIA NIEZBYT ELEGANCKA pióra Robin Stevens. Jest to pozycja w zamyśle stworzona dla młodszej młodzieży, lecz jeśli ktoś z was lubi kryminały w starym, dobrym, solidnym stylu, to niech nawet się nie zastanawia, tylko bierze w łapki tę wyjątkową opowieść o dwóch bardzo sprytnych i odważnych dziewczynkach.


Już tytuł sprawił, że oniemiałam z zachwytu, ale trzeba przyznać, że i nazwa całej serii olśniewa, wpada w ucho i świadczy o genialnym wyczuciu autorki. Ta historia ma w sobie takt, charakter i humor, jest doskonałą rozrywką i potrafi zaskoczyć.




Uwielbiam główne bohaterki. Daisy Wells - idealna angielka, piękna i wojownicza, niezważająca na nic, sprytna, piekielnie bystra i zawsze opanowana... Sherlock Holmes w spódnicy trzecioklasistki. Hazel Wong - pochodząca z Hongkongu, wszystko notująca, to ona nas prowadzi przez całą opowieść, jest naszym narratorem i genialnym Watsonem. Te dwie damy tworzą wspaniały duet - duet o szalonej skuteczności.



Sama sprawa kryminalna, to nie są przelewki - jedna z nauczycielek zostaje ZAMORDOWANA, a Daisy i Hazel rozpoczynają śledztwo. Ta książka została tak napisana, że od pierwszej strony chwytamy tempo i nie możemy się oderwać do ostatniej. Wprawdzie miałam słuszne przypuszczenia niemal od początku, choć żadnej pewności, a to, że wpadłam na trop, wynika z -pominięcia - jakie uczyniła autorka. W pewnym momencie zaczęłam też ładnie łączyć fakty i zrozumiałam DLACZEGO ów zbrodnia została popełniona, a przynajmniej z czym się wiąże. Troszkę żałuję tego "pominięcia", bo uważam, że to był błąd, ale w niczym nie przeszkadzał w zabawie, bo na końcu i tak byłam zachwycona. Całość mnie po prostu czytelniczo uradowała - TAK! Miałam ogromną radochę z tej książki!



Przepadam również za wydaniem. Okładka jest obłędna! Idealna! Jak już wspomniałam - tytuł i nazwa serii roztapiają me serce. To świetna historia, która przenosi w inny świat i pozwala na złapanie oddechu. Idealna dla każdego! Z przyjemnością sięgnę po kolejne tomy.

dwie dziewczynki i morderstwo... a nawet kilka
8/10
tom 1
seria ZBRODNIA NIEZBYT ELEGANCKA
Wydawnictwo :Dwukropek
π


12 komentarzy: