Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 10 sierpnia 2021

#recenzjePi "JAŚ CIEKAWSKI podróż przez dżunglę" Matthias Picard


Spełnienie marzeń i to nie tylko dziecięcych, ale również moich, dorosłych, poważnych, mądrze poukładanych. Trafiłam na książkę, która bez jednego słowa zabrała mnie w fantastyczną podróż przez dżunglę - dżunglę, o której śniłam jako mała, a o której nie mogę zapomnieć, jako duża. Matthias Picard dał mi prezent - czystą radość. Swój niezwykły komiks zilustrował po mistrzowsku i dodał do tego 3D! Ludzie! To jest genialne!


"JAŚ CIEKAWSKI podróż przez dżunglę", to druga odsłona przygód tego fascynującego, niepowtarzalnego bohatera (niestety nie poznałam pierwszej). Mamy tu do czynienia z techniką 3D, w pakiecie dostajemy dwie sztuki okularów, w których razem z dzieckiem możemy podziwiać prezentowany przez rysownika świat.



Jest w tym magia i ona udziela się oglądającym. Dotykałam kart tego komiksu z zaciekawieniem (Jaś CIEKAWSKI) takim, jakbym miała 5 lat. To prawdziwy wehikuł czasu i przestrzeni, dzięki któremu możemy poczuć się uczestnikami tej dzikiej wyprawy.




Jak ja zazdroszczę Jasiowi tego jego domku! Tego skromnego, niepozornego domku, który skrywa wielką tajemnicę. Jest w tym prostota, która olśniewa. Jest w tym pomysł, o którym się myśli, jest w tym wreszcie baśń, w którą każdy chciałby od czasu do czasu wpaść.



"JAŚ CIEKAWSKI podróż przez dżunglę" oczywiście jest wspaniały ze względu na technikę 3D i ze względu na przepiękne ilustracje, które niosą w sobie klimat, który sprawia, że czujemy się tak, jakby to nam na głowie usiadł tukan. Lecz nie to mnie w tej wyjątkowej publikacji dla "dzieci" najbardziej oczarowało. Więc, co to było? FABULA! To opowieść idealna, która porusza wyobraźnię i o której będę często myśleć z tęsknotą, jak za czymś, co chciałoby się przeżyć samemu.



Picard w swoim komiksie bez słów - mam wrażenie - odwołuje się do "Alicji w Krainie Czarów", robi to jednak bardzo dyskretnie i całkowicie po swojemu. To oryginalna, niebanalna historia CIEKAWOŚCI i tego, że drzwi do niej mogą znajdować się w każdym "domu", nawet w tym z pozoru "nieCIEKAWYM".



Lecz czuję sercem, że to, przede wszystkim, opowieść o nieograniczonej WYOBRAŹNI. Nie potrafię wyrazić swojego zachwytu słowami - bo też i tu słowa nie są potrzebne - tylko oczy! patrzcie przez te "różowe okulary" i dajcie się porwać CIEKAWOŚCI. Ja się dałam - i nie żałuję. Ba! Będę do JASIA zaglądać często i podróżować świadomie.



Na koniec napiszę parę zdań o wydaniu. Kultura Gniewu (krótkie gatki) jak zawsze podarowała nam produkt najlepszej jakości. Papier gruby, format duży, kolory idealne, oprawa twarda, dwie sztuki okularów 3D, świetna rozkładówka. Tutaj wszystko jest na swoim miejscu i wygląda elegancko. Ta książka ma honorowe miejsce w mojej biblioteczce, jest wystawiona na ciągłe oglądanie.



Nie wiem jak was jeszcze zachęcić do poznania "JASIA CIEKAWSKIEGO", ale naprawdę musicie to zobaczyć. Te wychodzące z kart małpy, wylatujące ptaki, wyślizgujące się węże. Dzieci będą wniebowzięte, ale i wy, jeśli została w was choć kropla dziecięcej radości, będziecie zachwyceni.

w dżunglę idę PA!
9/10
tom 2
JAŚ CIEKAWSKI
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


18 komentarzy:

  1. Mój syn miał książkę o dinozaurach z takimi okularami, ale czad!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzis bylam w Muzeum Przyrodniczym w Jeleniej Górze. Też była dżungla. :) I też było 3D. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ teraz są świetne techniki do czytania, innowacyjne metody :) No świetna książka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam wcześniej o tej publikacji, ale pomysł na nią jest fantastyczny. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, super! Jestem urzeczona tą ksiażką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Komiksy na razie nie mają u nas racji bytu, ale nie wykluczam, że może w przyszłości to sie zmieni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta opowieść graficzna bez słów naprawdę jest warta poznania.

      Usuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Ależ super pomysł z tym 3D ! I te okulary- rewelacja :)
    Ta książka w ogóle sprawia wrażenie wyjątkowej, a poznanie jej bliżej na pewno jest cudownym doświadczeniem :) Wspaniała recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń