Łączna liczba wyświetleń

sobota, 21 sierpnia 2021

#recenzjePi "Jestem Życie" Elisabeth Helland Larsen (tekst), Marine Schneider (ilustracje)


O tej książce trudno mówić w oderwaniu od jej "drugiej połowy", czyli "Jestem Śmierć". Są to dopełniające się, uzupełniające wątkami opowieści, które prezentują czułą narrację i mocne, ale pełne wdzięku ilustracje.


"Jestem Życie" zdruzgotało mnie, wprowadziło w stan zawieszenia między WŁAŚNIE Życiem a Śmiercią. Co za wspaniała publikacja! Co za wyśmienity pomysł! I co za precyzyjna, poetycka narracja! Jestem oczarowana wszystkim, bo wszystko tu jest przemyślane, mądre, celne. Dostajemy mało słów, ale ogrom treści. Tyle ile tematów możemy poruszyć przy czytaniu - to się w głowie nie mieści.



Wielka wartość tkwi tu w każdy zdaniu, które autorka (Larsen) wypełniła ŻYCIEM. To książka wzruszająca, przenosząca czytelnika - jeśli tylko na to pozwoli - w świat pełen doznań, dotyku, dźwięku, koloru.
Ilustracje Schneider zasługują na brawa. To, co ona zrobiła z ŻYCIEM, to mistrzostwo świata. Uwielbiam sposób w jaki przedstawiła tą czystą energię. Wykazała się niesamowitą wyobraźnią, bo skąpą treść przełożyła na bajeczne, metaforyczne obrazy, które wbijają się pod powieki i tam zostają. Jej ilustracje są zaskakujące, zwiewne, a przy tym mają w sobie prostotę, przesłanie jasne, czytelne.



"Jestem Życie" ma parę momentów, w których trudno złapać oddech. Nagle przytłacza cię piękno przedstawionej rzeczywistości - bo to twoja rzeczywistość! Bo to o tobie mowa! Bo to ty jesteś ŻYCIEM - ty masz je w sobie. Piękne... onieśmielająco piękne.



Na początku wspomniałam o "drugiej połowie" - "Jestem Śmierć" także już za mną i mówię wam, to dopiero jest MOCNA TREŚĆ. Uwielbiam te książki! Artystyczna uczta i poetycka podróż przez światy znane, lecz czy faktycznie poznane?



Pewnie zastanawiacie się, czy to dobra książka dla dzieci? TO JEST WSPANIAŁA KSIĄŻKA DLA KAŻDEGO. Pamiętam, że ostatnio tak mnie zachwyciła książeczka "Duży Wilk i Mały Wilk". WARTO - TRZEBA - KONIECZNIE ŻYĆ!

Żyjmy z całych sił
9/10
tom 1
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π

16 komentarzy:

  1. Ależ Ty książki wyszukujesz, jestem pełna podziwu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ zachęcająco piszesz o te książce. Mam ochotę natychmiast ją kupić.

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być wspaniała książka!!!!
    Już pędzę żeby ją znależć :-)
    Serdecznie dziękuję za takie piękne polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po tylu zachwytach nie pozostaje nic innego, jak zdobyć i przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba przyznać, że nietuzinkowe :) Z ciekawości sama bym do nich chętnie zajrzała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie zrecenzowałaś tę książkę. Może sama po nią kiedyś sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już czuję w kościach, że to coś fantastycznego

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest przepiekna! Nie dziwie sie Twemu zachwytowi. Cos niezwyklego.

    OdpowiedzUsuń