Łączna liczba wyświetleń

środa, 4 sierpnia 2021

#recenzjePi "BAJKA I JEJ GANG" Marcin Podolec


"BAJKA I JEJ GANG", to komiks, po który można sięgnąć nie znając serii BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA, bo tu akcja dzieje się przed końcem świata i przed poznaniem Wiktorii. Jest to cudowny dodatek do serii, który roztopi wam serducha.


Marcin Podolec pokazał życie BAJKI, czyli życie bezpańskiego psa, który musi codziennie walczyć o przetrwanie w miecie, w którym np. swój gang mają koty... tylko, że BAJKA nie ma swojego gangu, a walczyć o pewną górkę z kotami musi. Cóż, nie zostaje nic innego, jak ów GANG stworzyć.



Szczerze, to nie spodziewałam się, że ten BONUS do serii, tak bardzo mi się spodoba. On podoba mi się nawet bardziej, niż niektóre tomy BAJKI NA KOŃCU ŚWIATA. Jest zabawnie, ale jest też wzruszająco. Autor pięknie rozwinął postać BAJKI i ukazał jej charakter w sposób pełny.




To, co zrobiło na mnie największe wrażenie, to koniec. Wspaniałe rozwiązanie, niebanalne, z morałem, ważną puentą. Siła przyjaźni pokazana w najprostszy i jednocześnie najwymowniejszy sposób. Mamy tu też poświęcenie, oraz wybór i decyzję. Te wszystkie zagadnienia dotykają sedna życia w ogóle, bo każdy kiedyś tanie przed trudnymi wyborami i zawsze to będzie sprawdzian z człowieczeństwa. I zdradzę wam coś... BAJKA zdała go lepiej niż ludzie.



Bardzo was namawiam do sięgnięcia po ten komiks i jeśli właśnie je jesteście przekonani do całej serii, to zacznijcie od BAJKI I JEJ GANGU, a potem to już pójdzie z górki. Poza tym te komiksy rewelacyjnie wyglądają. Cieszą oczy i duszę. POLECAM! A autora proszę o szybką kontynuację, bo wprost wychodzę z siebie - co będzie dalej?

razem pokonamy każde zło
8/10
tom 0
BAJKA NA KOŃCU ŚWIATA
krótkie gatki
Wydawnictwo Kultura Gniewu
π


6 komentarzy:

  1. Skoro namawiasz to będę pamiętać. Dla moich dzieci to ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem tego dodatkowego tomu, acz generalnie mam większą chrapkę na tom nr 6 z uwagi na klimaty postapo. Niemniej po przeczytaniu Twojej recenzji, mam jeszcze większą chęć na solowe przygody Bajki przed końcem świata, skoro tak zacna ta konkretna odsłona. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest super - zwłaszcza chwyciło mnie zakończenie. Mądra i niesamowicie miła :) myślę, że bardzo ci się spodoba

      Usuń