Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 31 stycznia 2021

#recenzjePi "FUNGARIUM Muzeum Grzybów" Katie Scott, Ester Gaya i in.


Coś PIĘKNEGO! Całkowity zachwyt! Nie zdawałam sobie sprawy, że to jest takie arcydopracowane. Wydanie zwala z nóg. Wielki format, przepiękny papier, ilustracje wprost niewiarygodnie wspaniałe, perfekcyjne i moc informacji, o których nie miałam pojęcia. Ta książka robi wrażenie i nie da się obok niej przejść obojętnie.


"Fungarium", to najnowsza pozycja z serii W Muzeum (dostępne są "Botanicum", "Animalium", "Planetarium", "Dinozaurium" - wszystkie oczywiście ukazały się nakładem Wydawnictw Dwie Siostry). Ja niestety poprzednich nie posiadam, ale z tej jestem ogromnie szczęśliwa. Okazało się, że o grzybach wiedziałam mniej niż mało... ale to nic, bo teraz już wiem więcej. Dostałam w końcu Złoty Bilet do Muzeum Grzybów.



Chcę wszystkich oświecić, czyli poinformować, że nie jest to książka wyłącznie dla dzieci. "Fungarium" zapewni "FUN" przedstawicielom każdej grupy wiekowej - nie żartuję. To idealna książka na prezent, dla np. babci, która kocha zbierać grzyby, lub taty, ze smykałką do wiedzy encyklopedycznej, młodsza siostra pokocha ilustracje, a starszy brat poczyta razem z rodzeństwem i będzie tłumaczył trudniejsze fragmenty... to też dobra książka dla wrednej ciotki, która chce otruć wrednego wujka (żart oczywiście - to żart!).



Katie Scott rewelacyjnie odmalowała nam grzyby rozmaitych kształtów i kolorów. To świat wielce barwny, fascynujący i wręcz magiczny. Jest też tajemniczy... okazuje się bowiem, że na tę chwilę ludzie poznali tylko 5% gatunków grzybów, a szacuje się, że istnieje ich aż 2,2-3,8 miliona! Nieźle co?



Jedne z najpiękniejszych ilustracji przedstawiają leśne ekosystemy. Tak też mamy lasy strefy umiarkowanej, lasy tropikalne, a także np. ekosystem górski. Możemy poznać z bliska nie tylko grzyby jadalne, czy trujące, ale również takie przedziwne jak pasożyty roślin, grzyby o leczniczym działaniu i np. grzyby entomopatogeniczne (brzmi odjechanie, choć to nie są miłe grzybki, oj nie, nie - wiedzą o tym chociażby owady).



Ta książka ma same zalety. Jest ona z gatunku tych, którymi możemy się chwalić, ze względu na ich wyjątkową urodę i z tych, dzięki którym możemy się popisywać wiedzą w towarzystwie... lub po prostu w lesie - dla własnego bezpieczeństwa i pysznego obiadku.


Zachęcam do nabycia 'Fungarium", bo to książka na zawsze, na lata i na pokolenia. Ma wielką wartość, już ze względu na samo wydanie, ale nie możemy zapominać o informacjach, jakie nam przekazuje i o wartości sentymentalnej, o którą już musimy sami zadbać.

Złoty Bilet do Muzeum Grzybów czeka właśnie na Ciebie
8/10
seria W Muzeum
Wydawnictwo Dwie Siostry
π



34 komentarze:

  1. Oj tak - już samo wydanie sprawia, że mam ochotę sięgnąć po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo POLECAM - wspaniała

      Usuń
    2. Wierzę i szczerze mówiąc najchętniej już bym sobie ją kupiła, ale na razie mój portfel mi na to nie pozwala.

      Usuń
    3. I tu całkowicie Cię rozumiem ... niestety :)

      Usuń
  2. Ciekawa książka, na dodatek ładnie wydana, ale nie dla mnie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto wiedzieć, a dzieci czasem pytają o książki o grzybach...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja o grzybach też nie wiem zbyt dużo, więc kto wie, może kiedyś zajrzę do tej publikacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z przyjemnością przejrzę jeśli będę miała możliwość :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne wydanie, a i treść wydaje się kusząca. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczne, kolorowe wydanie. Z pewnością książka znajdzie wielu sympatyków, ja niestety się do nich nie zaliczam - kompletnie nie interesują mnie grzyby. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że każdy miłośnik zbierania grzybów byłby z takiej książki zadowolony :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam :) ale nie tylko :) piękna jest - wygląda oszałamiająco

      Usuń
  9. Oh so interesting and lovely book
    xx

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta książka jest tak świetnie wydana, że już samo to sprawia, że chciałabym ją mieć. Jednak jak na razie muszę poczekać z zakupem - tym bardziej, że ostatnio przyszalałam z książkowymi zakupami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nie zapomnij o niej :)

      Usuń
    2. Na pewno nie zapomnę, bo książki z tej serii od jakiegoś czasu za mną "chodzą" tylko jak na razie bardziej zależy mi na kupieniu innych książek. Ale na tą też przyjdzie odpowiedni czas - a przynajmniej taką mam nadzieję.

      Usuń
    3. :) będę więc wyglądać jakiejś recenzji :)

      Usuń
  11. Grzybiarka nie jestem ale ksiazka wielce dla mnie interesująca. Cudowne ilustracje. Uwielbiam takie wydania. Pozdrawiam Cie

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale świetna ta książka, fajne grzybki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To zdecydowanie jedna z tych recenzji, które potrafią zachęcić do, wydawałoby się, niepozornej książki. Na początku pomyślałam: e, książeczka dla dzieci. A tu okazało się, że wcale nie (do końca) :)

    OdpowiedzUsuń