Łączna liczba wyświetleń

środa, 20 marca 2024

#recenzjePi "UPGRADE wyższy poziom" Blake Crouch

Czytałam MROCZNĄ MATERIĘ Blake'a Crouch'a, czyli hit tego pisarza i ja się nie zachwycałam. Dla mnie była to historia przewidywalna i podobna do wielu innych w tym gatunku... a jak jest w przypadku UPGRADE? Jest lepiej. 

UPGRADE WYŻSZY POZIOM przypomina mi film LUCY. Jest o człowieku, który padł "ofiarą" eksperymentu ze zmianą w DNA. Zaczyna dostrzegać w sobie coś dziwnego i w miarę upływu czasu wchodzi na WYŻSZY POZIOM. 

Myślę, że Crouch całkiem nieźle wpisała się w tematy współczesnego świata. Postęp - ale co to oznacza? Człowiek -kim jest i kiedy przestaje nim być? To tak naprawdę zagadnienia filozoficzne, bo UPGRADE stara się być filozoficzną rozprawą, która dzięki opowieści surrealistycznej przybliża zagrożenia teraźniejszości. 

Całkiem dobrze mi się czytało tę książkę. Nie jestem nią olśniona, ale uważam, że jest ciekawa. Blake ma swój styl i porusza się w określonym kierunku - naukowo-filozoficznym. Można przeczytać. 


DNA do poprawki 

Wydawnictwo Zysk i S-ka 

egzemplarz recenzencki 

π


5 komentarzy:

  1. Słowo Upgrade natychmiast mi się kojarzy ze scena z Matrixa 2 jak Neo walczy z agentami i mówi "Hmmm, upgrades" ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Gracias por la reseña. Parece un buen libro. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się chyba jednak nie skuszę, bo brakuje mi czasu na kolejne propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Very interesting premise! Thanks for the review!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oh, I have been watching 19th Floor and it's got me on a science fiction kick. Thanks for the review.

    OdpowiedzUsuń