Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 3 marca 2024

#recenzjePi "MAGIA POCAŁUNKU bridgertonowie" Julia Quinn

Za mną siódmy tom (czyli przedostatni) serii BRIDGERTONOWIE i przyznaję, że Hiacynta to wyjątkowo urocza bridgertonówna. W tej części jest energia, zabawna intryga, poszukiwanie skarbów i ciekawa para wiodąca. Oczywiście nie jest to książka wybitna - to rozrywka, która niczym innym nigdy nie będzie. prosty romans, ale przyjemnie napisany.


MAGIA POCAŁUNKU wprowadza nieco więcej życia i przygody w tę serię. Podoba mi się zagadka, która jest tak jakby siłą sprawczą wszelkich wydarzeń. Jest tajemnica - pamiętnik babki głównego bohatera, który został napisany po włosku i Hiacynta będzie miała przyjemność go tłumaczyć. Jest oczywiście pasja i pożądanie - jak to w romansach bywa. To całkiem udany tom, choć podobnie jak tomy poprzednie psuje się tak mniej więcej po przekroczeniu polowy. Myślę, że ta książka mogłaby być krótsza i dobrze by jej to zrobiło. Julia Quinn często obraca tematami w prawo i w lewo - zwłaszcza widać to w dialogach, które na początku zabawne, wraz z upływem czasu stają się powtarzalne i nawet irytujące. Jednak to wciąż - tak uważam - rozrywka i dobra odskocznia.


Ja nie jestem jakąć wielbicielką romansów, ale BRIDGERTONÓW postanowiłam poznać. Może to już kwestia ambicji a może i ciekawości - pewnie jedno i drugie... po trochu. Wciąż uważam, że to miła seria, myślę, że dobra na początek przygody z tym gatunkiem. Jest pikantna i jest zabawna, lekka, niewymagająca. Jasne - niezgodna z epoką, z realiami, lecz umiejętnie stylizowana i sprawiająca wrażenie możliwej do zdarzenia. Ja z pewnością sięgnę po ostatni tom - w końcu chcę wiedzieć jak Quinn zakończy serię.

tajemnica pamiętnika
BRIDGERTONOWIE
tom 7
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
π

8 komentarzy:

  1. Ja od czasu do czasu lubię poczytać takie klimaty, więc pewnie w końcu się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh, you do have a sweet guilty pleasure. Thanks for the review.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh, you make me want to pick one of these up.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie takie długie serie ale tylko wtedy, kiedy sa skonczone, nie moge czekac na kolejną część ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Es el que menos me gusto de la saga. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś bardzo lubiłam czytać romanse ale mi się przejadły.
    Jednakże może przeczytam Magię pocałunku. Podoba mi się okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też nie lubię romansideł ale skoro jest pikantnie i zabawnie to brzmi kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasem sięgam po tego typu historie.

    OdpowiedzUsuń