Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 1 sierpnia 2023

#recenzjePi "PUSZCZA opowieści kampinoskie" Lechosław Herz

Drzewa potrafią słuchać. Las, to miejsce, w którym czas płynie inaczej - w lesie świta kręci się jakoś tak wolniej, spokojniej. Gdy szukam wytchnienia, idę do lasu. PUSZCZA. OPOWIEŚCI KAMPINOSKIE, to bardzo osobista książka, w której Lechosłw Herz snuje historie swojej relacji z Kampinosem.


Przyznaję, że nigdy nie byłam w Puszczy Kampinoskiej i raczej niewiele o niej wiedziałam. Lektura PUSZCZY sprawiła, że zapragnęłam przejść się tymi drogami, którymi chadza Herz. W jego słowach jest romantyzm, jest lekkość i ciche, szumiące w konarach drzew - szczęście.



Ta książka jest zarówno przewodnikiem, jak i pamiętnikiem. Styl autora jest bardzo przyjemny, a rozdziały nie są długie i bardzo dobrze się je czyta. To piękne opowieści, które można z ciekawością czytać, podczytywać. Warto dać się porwać tym ścieżkom, tym jagiellońskim dębom i przeżyć swój własny "puszczański dzień".


PUSZCZA została przepięknie wydana! Wrażenie robi obwoluta i to co pod nią. Projekt okładki jest doskonały - nie mógł być lepszy! W środku zaś znajdziemy fotografie, które postawią kropkę nad "i" w kwestii wyprawy do Puszczy Kampinoskiej.


Podczytywanie tej książki, to dla mnie wielka przyjemność. Tu, tak jak w lasie, wszystko ma swoje miejsce, rośnie powoli, ale nieustannie - aż w końcu zadziwia i pozostawia nas w zadumie. Myślę, że to dobra książka dla każdego, kto szuka odpoczynku od codziennego zgiełku - ta pozycja zabierze was w dzikie miejsce, które sąsiaduje z miejską, betonową dżunglą...

Rzecze łoś do łosia
Wydawnictwo ISKRY
egzemplarz recenzencki
 π

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam leśne opowieści. :)
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jeszcze nigdy nie byłam w Puszczy Kampinoskiej. Ależ to musi być piękna publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie ta książka została wydana. W puszczy nigdy nie byłam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. I thought at first it was going to be a George R. Martin book...(✿◡‿◡) Interesting!

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesting to know of this forest. Wow, great photos too!

    OdpowiedzUsuń
  6. Very intriguing to know about. Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń