Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 20 sierpnia 2023

#recenzjePi "(BARDZO) KRÓTKA HISTORIA ŻYCIA NA ZIEMI 4,6 miliarda lat w dwunastu rozdziałach" Henry Gee

Tak się składa, że często sięgam po książki popularnonaukowe poruszające tematy początków życia na Ziemi, opisujących dinozaury i to co było przed nimi... i po nich. Ciągnie mnie do tego typu literatury, więc chyba po prostu ją lubię. Ponieważ mam pewne doświadczenie w tym gatunku, to też i wiem, że lekkiej książki tu nie łatwo znaleźć. Ostatnio owszem, czytałam bardzo przyjemną pozycję w tych klimatach, która była jednak skierowana do dzieci, młodzieży - dla dorosłego czytelnika wybór jest albo taki, że czytamy coś skrajnie banalnego, albo naprawdę trudnego. A jak jest z (BARDZO) KRÓTKĄ HISTORIĄ ŻYCIA NA ZIEMI?

Jest bardzo dobrze! Henry Gee, w dwunastu rozdziałam opisał rodzenie się życia na naszej planecie i zrobił to nie tylko lekko, ale i mądrze. Wiemy, że czytamy coś, co jest naukowo rzetelne, a jednocześnie wiedzę przyswajamy w sposób rozrywkowy.



Wielkim atutem tej książki, poza oczywistym - informacjami, jakie niesie - jest to, jak ta pozycja została podzielona. Gee nie dość. że podzielił treść na 12 rozdziałów, to jeszcze każdy rozdział na malutkie podrozdziały i to ogromnie ułatwia czytanie. Równie dobrze można sobie wyrywkowo przeczytać jakiś podrozdział i gwarantuję, że nie poczujecie się specjalnie zagubieni.


Książka jest faktycznie krotka, ponieważ liczy sobie 234 str. (pomijając indeks, podziękowania, przypisy, dodatkowe lektury). Jest to ekspresowa, ale i jednocześnie rzetelna i profesjonalna podróż przez 4,6 miliarda lat.


Zupełnie nie dziwi mnie tak duża popularność tej książki. Jeśli miałabym dorosłemu czytelnikowi polecić coś, co w sposób klarowny, spójny i satysfakcjonujący omawia genezę życia na naszej planecie - to w ciemno (BARDZO) KRÓTKA HISTORIA ŻYCIA NA ZIEMI. Książka ta jest pełna ciekawostek!

życie jest zawzięte i zajadłe
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
 π

6 komentarzy:

  1. Zapisuję sobie tytuł. Na pewno taka publikacja pozwala usystematyzować wiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że jest podzielona. Nie lubię za długich rozdziałów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że książka jest pełna ciekawostek! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach tę książkę, jednak nie wiem kiedy uda mi się po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka niekoniecznie dla mnie, ale mój pewnie chętnie by ją przeczytał :)

    OdpowiedzUsuń