Łączna liczba wyświetleń

środa, 2 sierpnia 2023

#recenzjePi "PANDEMIA" Jana Wagner



PANDEMIA, to w sumie książka drogi. Tutaj cała fabuła opiera się - pomijając tajemniczą chorobę - na podróży. Podróż ta jest pełna rozpaczy, strachu, ale i determinacji, bo jest to podróż po życie. Innym, dobrym tytułem, był by po prostu DOM, bo własnie tego szukają bohaterowie. 

Jana Wagner miała nosa, bo wyprzedziła COVID-19 o parę lat i całkiem dobrze udało jej się oddać atmosferę zagrożenia związaną z niewidzialnym wrogiem, którego każdy z nas już trochę poznał. Czy mi się podobała ta książka? I tak, i nie. 

Tak, bo czyta się ją bardzo szybko. To lekko napisana opowieść, bardziej niż apokaliptyczna, jest obyczajowa. Dzieją się tu rzeczy straszne, ale jakoś tak w zwolnionym tempie. Fajna jest ta cicha narracja, która sprawia, że czytelnik także się wycisza. 

Nie, bo nie związałam się z bohaterami, nie uważam też, że jest to coś odkrywczego. Przyznaję także, że czytanie rosyjskich książek nie jest dla mnie zbyt przyjemne (ale to już osobista preferencja). Najpierw dotarła do mnie druga część tej serii (nie wiedziałam, że to seria) i nie miałam świadomość, że mam do czynienia z publikacją z tamtej strony świata (jakoś tak spodobała mi się okładka i postanowiłam sprawdzić, bez czytania opisu). Pomyślałam, że potrzebuję czegoś "dla rozrywki" i padło na ŻYWYCH LUDZI (tom 2 #Pandemii). Oczywiście zamierzam przeczytać kontynuację, bo czemu nie - ale nie będzie to seria, która podbije moje serce... chyba, że ŻYWI LUDZIE rozwalą system, ale na tę chwilę... wątpię w to. Dobra, ale bez przesady - ostatnio takich wiele. 


droga do domu 

seria PANDEMIA 

tom

Wydawnictwo Zysk i S-ka 

 egzemplarz recenzencki

 π


6 komentarzy:

  1. Muszę to przeczytać!!!!
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  2. Paru takich pisarzy było, co "przewidzieli" przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się raczej nie skuszę. Mam dosyć tematu pandemii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesting. although I think we are exhausted of this topic. I am reading The Spare Room and it's during the pandemic too.

    OdpowiedzUsuń
  5. Thanks for the review. I have one friend who still can't taste or smell from COVID and that's been well over a year ago when she had it.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie byłoby porównać przepowiednie autorki z realnymi zdarzeniami...
    jotka

    OdpowiedzUsuń