Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 31 sierpnia 2023

#recenzjePi "TAJEMNE RYSUNKI" Jason Rekulak (autor), Will Staehle i Doogie Horner (ilustracje)

Nie mogłam doczekać się lektury TAJEMNYCH RYSUNKÓW. Marketing tej książki był po prostu genialny. Raz, że sam pomysł autora na połączenie tekstu z niepokojącymi, dziecięcymi rysunkami był strzałem w dziesiątkę - dwa, Wydawnictwo Zysk i S-ka świetnie wykorzystało tę autorską inwencję i rozkręciło na tej podstawie bardzo ciekawą akcję. Ostatecznie trudno było nie przeczytać opowieści Jasona Rekulaka.


A jakie są TAJEMNE RYSUNKI? Bardzo sprawnie napisane i wciągające. Mają w sobie mrok, ale też i fabuła ostatecznie nie była dla mnie aż tak oryginalna, jak się początkowo spodziewałam. Jednak jest to dobra pozycja na zapomnienie o codziennej rutynie. Książka - jak wspomniałam - wciąga, Została napisana w pierwszej osobie i autor dość dobrze sobie z tą narracją poradził.



Główna bohaterka jest po przejściach, teraz czysta, kiedyś ćpała - demony z przeszłości nadal nie dają o sobie zapomnieć, ale dobrze sobie radzi i jest zdeterminowana. Podejmuje się opieki nad chłopcem, Teddy'm, synem bogatych ludzi ze spokojnych przedmieść. Wszystko wygląda pięknie, póki chłopiec nie zaczyna rysować dziwnych i strasznych scen. Mallory postanawia odkryć, co się kryje za koszmarnymi wizjami dziecka.


Ta książka to nie tylko tekst. Mamy tu bardzo dużo rysunków i ilustracji począwszy od tych "dziecięcych", po te artystyczne. Autorzy Will Staehle i Doogie Horner wykonali dobrą robotę, bo obrazy wywołują pożądane zainteresowanie i wyzwalają w czytelniku niepokój. To mocna strona tej lektury.


TAJEMNE RYSUNKI może nie spełniły w pełni moich oczekiwań, bo nie uważam, że jest to coś wyjątkowego, czy oryginalnego, ale dobrze mi się tę historię czytało. To książka na raz, szybko się prze nią płynie i czytelnik chce wiedzieć, jak ta opowieść się skończy. Podsumowując, jest to książka dobra, która została świetnie przygotowana pod względem marketingowym. Spokojnie mogę ją polecić każdemu, kto szuka czegoś lekkiego, na raz, by zapomnieć o świecie i oderwać się od własnych problemów.

narysuj mi prawdę
Wydawnictwo Zysk i S-ka
egzemplarz recenzencki
 π

7 komentarzy:

  1. Czasami i takie książk są potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poczułam się zachęcona, wiec jeśli trafię, to na pewno przeczytam.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zaciekawiona!
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la recomendación. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo wszystko zamierzam się zmierzyć z tą historią.

    OdpowiedzUsuń