Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 20 października 2019

#recenzjePi "Anonimowa dziewczyna" Sarah Pekkanen, Greer Hendricks

RECENZJA PRZEDPREMIEROWA
premiera 22 październik
#anonimowadziewczyna

Czym jest anonimowość? Czy istnieje? Czasem jej pożądamy, a czasem błagamy o uwagę, to oczywiście zależy od sytuacji. „Anonimowa dziewczyna” jest historią, która stawia pytania, zaś odpowiedzi, nawet jeśli z początku wydają się proste, w zderzeniu z życiem, zaczynają się komplikować.  
Autorki, ponieważ mamy tutaj do czynienia z dwiema autorkami: Greer Hendricks i Sarah Pekkanen - stawiają na różnicę w widzeniu świata, na to, jak „wydaje mi się” różni się od „tak jest”. Głównym tematem zdaje się być psychologia i wpływ sugestii oraz obserwacji na decyzje, które podejmują bohaterowie. Mamy też sporą dawkę manipulacji, czy jak kto woli – kłamstwa. Moralność, staje się pretekstem do popełniania czynów niemoralnych, etyka zaprzecza wrodzonemu człowiekowi pragnieniu dobra. Czytelnik zostaje wciągnięty w grę, z której trudno się wyplątać nawet doświadczonemu graczowi.


Główne bohaterki (tak jak autorek, tak i głównych bohaterek - jest dwie), prowadzą naprzemienną narrację pierwszoosobową (łatwo się domyślić, jak książka była pisana). Styl każdej znacząco się od siebie różni. „Zwykła” dziewczyna, makijażystka z problemami finansowymi i nie tylko, mówi do „nas” prosto, bardziej osobiście, zaś pani psychiatra jest bezosobowa, chłodna i wyważona – lecz czy aby na pewno wszystko wygląda tak, jak się nam z początku zdaje?


Bardzo podoba mi się wybór zawodów : psychiatra i makijażystka, obie mają jeden cel – by klient poczuł się lepiej. Jedna leczy, druga tuszuje – obie zadają pytania, a która zwycięży? Stawka jest duża – szczęście, miłość… życie.
Thriller, jak to thriller, rządzi się swoimi prawami i „Anonimowa dziewczyna” nie odbiega jakoś niesamowicie od tego, co już czytałam, ale jestem pewna, że będzie się podobać. Szczególnie będzie się podobać tym, którzy lubią ten gatunek i którzy w chwili czytania pragną się rozerwać, zapomnieć o codzienność, dać się porwać intrydze.



W swym gatunku zasługuje na ocenę 6/10 – jest to dobry thriller, który spełnia swoje zadanie… dobrze.   


Wydawnictwo Zysk i S-ka


 π 




28 komentarzy:

  1. Jestem fanką thrillerów, zwłaszcza takich, w który postacie, bohaterowie naznaczeni są przez pisarza bogatym portretem psychologicznym. Jednych lubimy mniej , innych bardziej, a wszystko przez to , że i my , każdy z nas zupełnie inaczej postrzega świat, jego wartości i czego innego oczekujemy od ludzi, których spotykamy na swojej drodze
    De facto" Anonimowa Dziewczyna " warta grzechu.
    Trzeba by się z nią przespać i poznać treść😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psychologia - a raczej człowiek - jest, był i sądzę, że będzie nieodgadnioną zagadką. :) Zawsze.

      Usuń
  2. Ostatnio stale napotykam tę książkę na blogach. Muszę chyba się na nią skusić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem ciekawa. Daj znać, co o niej sądzisz. Nie jest może super porywająca, ale spełnia swoje zadanie.

      Usuń
  3. Jeśli książka wpadnie w moje ręce to z ciekawością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wydaje się ciekawa, w moich kręgach zainteresowań.

    O kurka. Czyli wzmianką o odpoczynku trochę się narażam. @_@

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię thrillery, więc jest duża szansa, że książka mi się podoba. Poza tym, chciałabym też zapoznać się z twórczością tych autorek. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spełnia swoje zadanie, potwierdzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobra recenzja. Super Ci się udała. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem, jak wypada styl tej książki, bo czytałam kiedyś inną pisaną w duecie i nie wypadła zbyt dobrze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest źle, spełnia zadanie, nie jest dziełem wielkim, ale rozrywką zadowalającą.

      Usuń
  9. Widziałam tę książkę już kilka razy i z każdą kolejną recenzją mój apetyt na nią rośnie. A biorąc pod uwagę, że trzy dni po jej premierze zaczynam urlop... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! Ciekawam twej oceny. Daj znać. Ja nie jestem zachwycona, ale twierdzę, że jest dobrze. Spełnia zadanie, jest poprawna, solidna, skoncentrowana na psychologii.

      Usuń
  10. Motyw psychologicznej manipulacji mi się podoba, intryguje mnie ta książka i już jakiś czas za mną chodzi. Jak będę miała okazję z chęcią przeczytam. A anonimowa to czasem chciałabym być w swoim małym miasteczku, gdzie plotki roznoszą się z prędkością światła :P.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię narrację pierwszoosobową więc może mi się spodoba. Ciekawy duet.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mnie ta książka kusi. Chcę ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe masz pomysły na zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń